Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Får ej mgcamd att fungera på ny 800 HD SE orginal

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger

    Får ej mgcamd att fungera på ny 800 HD SE orginal

    Tänkte byta ut en utav mina gamla 800 HD boxar emot den nya SE varianten med färg oled och fläkt.
    Installerade LT 7, men stötte på patrull när jag installerade CAM. Det är MgCamd 1.35a som jag försöker fixa till med.

    Provade först med att lägga in filerna manuellt i respektive folder. Går att välja Mgcamd i CAM väljaren, men den tycks inte starta som den skall.
    Flashade om boxen och la in en manuell installation utav enigma2-ltcam-newcs1.67-mgcamd1.35a_r1_all.ipk. Men samma problem här.
    Flashade om boxen igen och la in tunisat pluginet och ladda ner samma fil där, men det hjälpte inte heller.

    Provade och starta om mgcamd manuellt, men får alltså följande meddelande (Newcamd.list och mg_cfg ligger alltså i usr/keys foldern). Fattar inte vilken config file han klagar på att den inte finns.

    warning, no config file
    tuxbox mgcamd v1.35a by mixvt (compiled Jan 26 2010 15:59:20)
    [mg] Net:0:7:0:10s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:6 Log:2:no ip:28007 Reread:0
    [mg] Ecm cache time: 15
    Box type: mips dreambox (dm7025, dm800)
    root@dm800se:~# Conax.Key error 2: No such file or directory
    SoftCam.Key error 2: No such file or directory
    AutoRoll.Key error 2: No such file or directory
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    [mgcam] emm thread started
    Senast redigerad av Mike T den 2011-09-29 klockan 10:10.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men varför flasha om mellan gångerna, det blir inte ett dugg bättre. Lös problemet från prompt.

    - Finns /var/keys mappen ?
    - Har du x-flaggan satt på binär & script ?
    - Finns newcamd.list med RÄTT innehåll i /usr/keys (/var/keys) ?
    - Har du editerar filerna med en Linux-editor (läs "vi") ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm configfilen ska ju heta mg_cfg, så heter den du skrev hittas den inte

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Jag flashade om för att säkerhetsställa att det inte låg nått annat skräp som jag på nått sätt lagt in felaktigt.

    Har provat ju att starta om via putty, men det fungerar inte.
    Samtliga filer är satta till 755, om det var det du menade? Annars förstod jag inte din andra fråga. Du får gärna utveckla detta.
    Som jag skrev ovan så ligger newcamd.list samt mg_cfg i mappen usr/keys
    Jag har editerat filerna via notepad ++

    Har kört detta i många år, så jag är inte helt grön inom detta område. Men nått är ändrat i LT7 eller i SE boxen

    Har även lagt till raden "ln -s /usr/keys /var/keys" i bootup filen som ligger i /etc/init.d/ efter ett tips från ett annat forum.
    Men den rullar ändå inte igång som den skall
    Senast redigerad av Mike T den 2011-09-29 klockan 10:10.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    hmm configfilen ska ju heta mg_cfg, så heter den du skrev hittas den inte
    Aha. skrev fel här. Ja den heter så ialla fall i den foldern, så problemet kvarstår

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du inte får bort problemet med "config file not found kommer du inte att få igång det"
    nästa grej du kan prova är att köra TSpanel http://www.multiupload.com/EF1ZMYOSSQ
    nästa kan va att ladda hem image från annan länk kan va nått fel på din
    slutligen skulle jag prova typ en image som rullar på en gång typ pli 2.1 och se om det fungerar

  7. #7
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    angående symlink så finns det en bra guide att följa här på forumet, gör precis som det står så funkar de http://www.comhit.net/content.php/21...-pa-Dm800hd-se
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    angående symlink så finns det en bra guide att följa här på forumet, gör precis som det står så funkar de http://www.comhit.net/content.php/21...-pa-Dm800hd-se
    Jo jag provade det innan jag skrev inlägget på forumet. Men som du ser min kommentar nederst, så fick inte jag heller det att fungera som nån mer där.

  9. #9
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    kaninörona ska vara med när du döper filen i windows "S99symlink" utan öron på texten i filen ln -ns /usr/keys/ /var/keys
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    för att testa om dina symlinks fugerar kör telnet cd /var/keys och se om du hamnar i usr/keys vilket du ska göra
    som windows nörd använder jag DCC helt outstanding för att redigera textfiler, göra symlinks etc, inbyggd telnet/ftp/ipk install/BA/image install

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss