Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 800 pvr botar inte i linux

  1. #1

    Unhappy 800 pvr botar inte i linux

    Får följande felmeddelande:

    UnleIf you see this, your box didn't boot to Linux.
    Unless you interrupted the boot process, this usually means that you have no valid operating system in flash.
    Don't panic! It's not a problem. You can just flash a new version and everything will be fine!
    Otherwise, you can boot from network orUSB.
    If you're about to give up, you might get help at the Dream Multimedia Support board!
    Currently there aren't many other features...

    You can download your current flash contents (64 MB) here, but please don't expect to be able to flash it back. It's merely a debugging feature.

    Nån som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Det är inget konstigt :-)
    det är samma som om du håller in strömknappen när du sätter i strömmen.
    du har väll boxens IP på displayen.
    Bara surfa in i den och ladda upp mjukvara, bara välja något passande,
    du får väll vara lite försiktigare med vad du väljer om det är en klon, då ser du oxå i displayen om det är t.ex. en sim2.01

  3. #3
    Dum fråga kanske, men jag är en dreambox-analfabet: Hur vet jag vilken mjukvara som är "passande"?
    Obs. Det är inte en klon...

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Föreslår iCVS av Gemini som är en mycket bra "nybörjar" image. Enkel att komma igång med, tar bara 10 minuter så har du bild.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    I filarkivet för Gemini CVS stod det nåt om att först uppdatera bootloader. Ska jag göra det också?
    Eftersom jag har tummen mitt i handen och rädd att ställa till med nåt så vore det schysst om nån kunde göra en
    t y d l i g beskrivning vad jag skall göra.
    Tack på förhand..

  6. #6
    Hej.

    Jag lyfter den här tråden då jag har fått samma problem. att den inte bootar till linux.

    Som någon skrev "Bara surfa in i den och ladda upp mjukvara", hur gör man det ?

    Jag kan ju inte surfa in på boxen eftersom att jag bara får upp det tidigare nämda fel meddelandet
    och jag kommer inte åt själva flash menyn via webläsaren.

    Ska jag gå in via dreamup eller vad är det ni menar ?

    Jag flashade min egen box igår genom att sätta boxen i "flash läge" sen logga in på boxen genom att skriva ip i
    webläsaren fast på min kom det upp en länk där det stod flashbrowser eller liknande när jag valde den var det bara att
    flasha men på den här boxen så har jag inte någon sådan länk utan får bara upp felmeddelandet. Hur gör jag enklast för att
    flasha den nya imagen ? deramup? går det inte att lägga imagen på en usb sticka och flasha från den på någotvis ?

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och som vanligt, så har du glömt det viktigaste: VILKEN BOX !! Men med DreamUp så kan du ALLTID flasha.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss