Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ingen bild på Vu+ Duo med Black Hole

  1. #1

    Ingen bild på Vu+ Duo med Black Hole

    Nu har jag äntligen fått upp parbolen och fått igång CanalDigitals gratis HD box.

    Problemet är att jag inte får någon bild på Tv-kanalerna med Vu+ Duo, Black Hole 1.6.5 och CCcam 2.2.1. Hoppas någon kan hjälpa mig!

    Jag har installerat CCcam 2.2.1, konfigurerat den i menyn under blå knapp till default cam.

    EDIT: Kommandot ps visar 15 olika processer med namn /urs/bin/CCcam_221. Är det normalt?

    Måste jag lägga in något BOXKEY i filen cccam.cfg? Och var hittar jag den isåfall? (jag ska inte dela ut kortet, bara köra Duo)

    Kortet sitter med chippet neråt i översta slotten.

    Något annat jag måste göra för att få igång min Duo?
    Senast redigerad av micke2004 den 2011-10-04 klockan 07:47.

  2. #2
    Jaha, det ser ut som att jag fixade det själv. Just nu har jag i alla fall bild på kanalerna.

    Felet var att jag inte hade raden "SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 3570000" i CCcam.cfg.
    Eller så var det rättigheterna på CCcam.cfg som var fel, nu satta till 755.
    Eller så var det kortet som inte satt med chipet nedåt när jag provade.
    Eller så var det kortet som inte var riktigt intryckt.
    Eller så var det Duon som inte hade startats om efter någon ändring.
    Eller så var det ... tja, något annat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss