Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: fast i tullen, snabbfråga..

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    Hej det står även att man inte tar kopior för privat bruk just nu mvh wikings1

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rojac Visa inlägg
    På den sidan står följande:
    [h=Hur mycket är tullsatsen?]3[/h]
    Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd exempelvis alkoholhaltiga drycker.

    Förlåt inser just att du syftar till att ts köpt sin box för 450 kr.
    Senast redigerad av cloggs den 2011-10-09 klockan 12:26.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    rtullen kan ju aldrig veta om det är en clon eller inte...orginal och clon kommer ju från samma fabrik..
    men dom kan ju skriva digitalbox, värde 100kr. på paketet....
    sen be dem skicka boxen till ett annat EU land först..så tror tullen att den är köpt inom EU...
    tycker clon funkar bättre än orginal...och så billiga hehe
    betalar ingen skatt heller här efter juholts bedrägeri...

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Jag hämtade ut min dreambox idag. Fick pröjsa 200 kr.. 100 kr i moms och 100 kr till posten.
    De 1400 kr som någon tipsade om från tullverket gäller tydligen tullavgift. Momsen däremot kommer man inte undan om man inte håller sig under 200 kr..
    Upptäckte även att min nya dreambox som jag väntat på så länge och t.o.m. betalt moms för, är defekt..
    Får se hur DX ska kompensera mig för detta men annars är det sista gången jag handlar där. Öppnade boxen och såg att en liten spole var avbruten på mitten.. Någon som har kopplingsschema så att jag kan springa till elfa och köpa ny?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss