Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: installera parabol

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du står bakom parabolen ska du ha Thor på vänstra huvudet och Astra på högra. Prova att lägga handen över högra huvudet och se om signalen försvinner. I så fall har du Astra på rätt huvud. En våt trasa kan funka också för att skärma av signalen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Kanske dags att vrida parabolen åt vänster då...

    Har du ett sådant: "I det speciella TV/Radio/Sat uttaget särar man sedan på signalerna."

    Sök efter THOR då den satelliten är den svagaste av de två.
    Det jag menar med att jag vred höger är att jag befarade att jag fick in Astra4 i mitt huvud avsett för Thor - om så är fallet borde jag vrida höger. Men visst vred jag lite mindre åt vänster också. Jag har svårt att se vilket huvud som satfindern (inte på DB utan en liten pryl man har med sig upp på taket) kollar mot - försökte ställa DB på att hitta från min "Tuner A" vilket enligt mitt föregående inlägg borde vara Thor-huvudet...jaja jag vet inte.

    Jag har ett ihopsamlingsuttag. Dock inget fancy utan av simpel variant.

    Sökning efter Thor är det jag försöker få till...

    Tack!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du står bakom parabolen ska du ha Thor på vänstra huvudet och Astra på högra. Prova att lägga handen över högra huvudet och se om signalen försvinner. I så fall har du Astra på rätt huvud. En våt trasa kan funka också för att skärma av signalen.
    Ahh, smart! Ska testas såfort solen tittar fram samtidigt som jag inte är på jobbet --> i helgen!

  4. #14
    För info, lyckades i dagarna hitta kanaler både för Sirius och Thor utan att vrida på parabolen. Det var gränssnittet i PeterPan som jag inte förstod mig på (tror jag).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss