Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Viasat eller Canal Digital

  1. #11
    Och om du ska köra DB då kan du lika gärna köpa en billig motor i stället för den där extra LNB:n och sidmatningen så blir det direkt mycket roligare...

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Kanske låter som en dum fråga men om jag skruvar upp parabolkittet i dag, men har inte fått mitt startabbonemang på varken viasat eller canal digtal finns det någon FTA kanal eller något som går att få in utan kort?

    Förstår att jag ej får bild på kanalerna som kräver abbonemang men tänkte mest att så jag kan se att allt är instället korrekt så jag bara stoppar i korten då dom kommer för att få bild, eller måste man vänta på korten innan man börjar justera in för bild?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dragonevo Visa inlägg
    Kanske låter som en dum fråga men om jag skruvar upp parabolkittet i dag, men har inte fått mitt startabbonemang på varken viasat eller canal digtal finns det någon FTA kanal eller något som går att få in utan kort?

    Förstår att jag ej får bild på kanalerna som kräver abbonemang men tänkte mest att så jag kan se att allt är instället korrekt så jag bara stoppar i korten då dom kommer för att få bild, eller måste man vänta på korten innan man börjar justera in för bild?
    Yes,

    Finns en mass FTA-kanaler som du kan se på för att testa så du ställt in parabolen rätt.
    Kolla in http://se.kingofsat.net/ - där har du en lista på alla FTA-kanaler du kan se på thor respektive Astra/Sirius.

    Lycka till!

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Nu börjar det bli dags att skruva upp allt har haft lite annat att göra så inte haft tid än..


    Har köpt en satfinder för att underlätta lite, fått canal digital kortet dock ej viasat då dom hade slarvat bort min beställning,.!

    Är det enklast att ställa in Siriuis först och utgå från den? eller ska man börja med Astra?


    Ska tex lnb för Sirius sitta längst till höger eller på vänster sida spelar det någon roll?

    Dumma frågor
    Senast redigerad av dragonevo den 2011-11-18 klockan 08:33. Anledning: fel

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det spelar absolut roll vilket LNB som sitter var.
    Om du står bakom parabolen ska du ha Thor LNB (Canal Digital) till vänster och Astra 4A LNB (Viasat) till höger.

    Kolla på http://www.dishpointer.com/ för att se vart du ska rikta parabolen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Nu har vi fått upp grejorna i alla fall!


    Viasat verkar vi ha fått in ganska direkt.. canal digital var det värre med vi fortsätter i morgon för mörkt nu...

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dragonevo Visa inlägg
    Nu börjar det bli dags att skruva upp allt har haft lite annat att göra så inte haft tid än..


    Har köpt en satfinder för att underlätta lite, fått canal digital kortet dock ej viasat då dom hade slarvat bort min beställning,.!

    Är det enklast att ställa in Siriuis först och utgå från den? eller ska man börja med Astra?


    Ska tex lnb för Sirius sitta längst till höger eller på vänster sida spelar det någon roll?

    Dumma frågor
    Jag hade letat upp thor först (cd)och lnb för thor sitter rakt framifrån och sirius (via) sitter vinklat in i tallriken. Så brukar jag ställa in paraboler utan satfinder, kollar bara hur grannens står.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss