Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 79

Ämne: hjälp med flasha dm800se clone

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Dom senaste sunray boxarna ska ha loader kopplat till knappen, men jag fick uppgift att den satt på framsidan, men det är samma knapp vi pratar om, om boxen är död är det väl bara att provtrycka knappen med kabel kopplad till pc, och flasha med webinterface, eller från usb sticka, det är så den är tänkt enligt en kines jag pratat med.

    om du provar usb flash, ska du ha ett tomt usb minne med image (nfi) i root, trycka på knappen och plugga i usb stickan, har ingen sådan version så jag kan inte prova
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-25 klockan 17:03.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Förstår inte meningen med knappen dock.. fast vore det så att det gick att flasha från usb om man höll inne den knappen eller nåt så vore det ju bra, men mina boxar fungerar inget på iaf
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Sådär nu har jag testat lite med en sprillans ny sunray 800se, den kommer alltså med allrussian image från fabrik. om man trycker på "mini flashup" knappen när boxen är igång, så händer ingenting, men om man håller in den när man startar boxen, så får man "2nd failed" i displayen. (men den startar fint igen om man stänger av och sätter på den) det jag tänkte prova var nu om det är min DE2.0 image som jag lägger in som förstör boxarna, eller om det även händer med den imagen som ligger i från fabrik, så jag startade upp den med allrussian, gick in i menyn, och gjorde en omstart av boxen från menyn, precis som jag gjort med de andra 2 som är trasiga, och precis samma fenomen visar sig med denna, displayen blir svart, och man tror den ska starta om, men sen händer inget mera.. väntar flera minuter, ingenting. stänger av med strömmen bak, och slår på igen, helt svart i displayen, och endast grön lampa på tunern, och 4 röda på moderkortet som lyser... så lätt är det att att pajja en sunray 800se tyvärr... och ingen som vet hur man fixar de ännu... (serviceporten dör oxå när detta sker)

    Mycket märkligt, men men...
    Senast redigerad av crash den 2011-10-26 klockan 19:05.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag har direktkontakt med fabriken i kina, ska maila dom och höra vad dom säger, på sin knaggliga engelska

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Låter bra det
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag har fått lösningen av dom men dom vill inte ha det publiserat på något bord än, ska vi ta det över nått chatt eller PM

  7. #37
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    jag har fått lösningen av dom men dom vill inte ha det publiserat på något bord än, ska vi ta det över nått chatt eller PM
    Låter som en seriös grej det där... Antingen delar du med dig eller så trollar du.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    enligt crash så fungerade inte det heller, jag har ingen box med flashup knapp för att prova

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    fick ett moderkort från kina idag med flashup knapp, så jag har testat lite, fick med lite stök igång den med Pli 2.1 ssl84a, fick göra på detta vis, inte använda knappen eller bygel under tuner, sen anslöt jag mini usb kontakten flashade endast bootloader med SUNRAY-FlashUP, gick ej flasha image, sedan gjorde jag den gamla typen av flashning, höll in påslagsknappen tills jag fick stopp och ipnummer, gick sedan till datorn och flashade image med samma bootloader, webinterfacet försökte lägga till https://192.168.1.100, om detta händer ta bort s alltså bara http://192.168.1.100 hoppas detta hjälper

  10. #40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss