Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 79

Ämne: hjälp med flasha dm800se clone

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Det funkar fint att flasha via webinterfacet, men sen när man går in på meny och reboot, eller omstart. så dör boxarna... men detta skulle tydligen bara gälla de 200 första , så har du tur har du inte fått en av de.

    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    fick ett moderkort från kina idag med flashup knapp, så jag har testat lite, fick med lite stök igång den med Pli 2.1 ssl84a, fick göra på detta vis, inte använda knappen eller bygel under tuner, sen anslöt jag mini usb kontakten flashade endast bootloader med SUNRAY-FlashUP, gick ej flasha image, sedan gjorde jag den gamla typen av flashning, höll in påslagsknappen tills jag fick stopp och ipnummer, gick sedan till datorn och flashade image med samma bootloader, webinterfacet försökte lägga till https://192.168.1.100, om detta händer ta bort s alltså bara http://192.168.1.100 hoppas detta hjälper
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Läs en gång till så ser du att det inte handlar om NO CA ERROR:..

    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men har du testat att bara flasha in ny loader med sunray flashup alltså bara loader inte image sen reboota
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-29 klockan 10:57.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Men det går ju inte eftersom serviceporten är död....
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  5. #45
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crash Visa inlägg
    Läs en gång till så ser du att det inte handlar om NO CA ERROR:..
    Tror nog att det är du som får läsa TS igen
    Citat Ursprungligen postat av arice Visa inlägg
    hej, jag har råkat göra fel vid uppgraderingen i början på min dm800se clone, resultatet att jag nu kan inte komma åt boxen hur än jag försöker. (jag har sim 2.01) och hade enigma 2 från fabriken.

    jag får er01: NO CA FOUND.

    jag började med att använda DreamUP_1_3_3_8 men inget händer eftersom boxen visas inte i routern med nåt ip alls och inte heller i displayen, jag kan inte få "STOP" om jag håller power knappen och starta boxen.

    andra försök blev med ett program som heter: DreamBox-OptiFlasher-E2-v1.0.6 , där hände det saker, den kunde hitta boxen och började ta kontakt men nånstans i mitten så blir det bara stopp.

    obs jag använder en usb kontakt som är kopplad till boxens service läge, datorn har den som "com3" port.

    så här ser loggen ut:

    HW ID: [bla bla bla]
    Dreambox Detected...Ok!
    Sending Flash Loader...
    Second Stage OK!
    Boot Success & Ready For Job Process!
    Flashing Bootloader Phase1...
    Invalid floating point operation
    Finalizing Job Phase2...Please Wait...

    ett altinativ som heter repair sim2.01 ssl82 och sim2.01 ssl84 (testade att reparera med båda) och inget av de funkar,
    det kommer upp till (Finalizing Job Phase2...Please Wait...) sen fastar jag där, i lcd displayen är det bara dreambox loggen som visas och en vit text står (no ca found).

    jag har försökt få boxen i kontakt med nätverket men det ser inte bra ut, vet inte vad som krånglar ärligt talat. har jag pajjat nånting i boxen? är simkortet trasig?? vad mer kan jag göra för att fixa felet...

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Jag förmodar att du provat alla (virtuella) comportar

    Citat Ursprungligen postat av crash Visa inlägg
    Men det går ju inte eftersom serviceporten är död....

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    Jag förmodar att du provat alla (virtuella) comportar
    Det funkar ju om jag tar en ny ur lådan, men efter en omstart så dör de... även så serviceporten.. men det var bara ca 200st i första sändningen av dessa med knappen på baksidan som hade detta problem(enligt fabriken), jag lyckades få 10 av de.

    Kan det vara nåt att man ska göra så som du hade fått tips om, innan man börjar använda den och gör en omstart?

    Det funkar alltså såhär, tar jag en sprillans ny ur kartong, startar upp den, med allrussian image som kommer från fabrik, och går in i menyn, och väljer omstart. så den startar om hela boxen, då dör den totalt. alltså precis som jag skrivit ovan, att displayen blir svart, det lyser endast 1 grön lampa på tunern, och 4 röda på moderkortet, och det spelar då ingen roll hur jag än försöker kontakta den med usb eller nätverk, osv osv... de är döda... har provat på 3st nu, exakt samma fenomen på allihop...

    Men nissarna på fabriken har inte hittat nån lösning än, så jag får nog ev skicka tillbaka alla med mini flashup button som jag fick. om de inte finner en lösning snart, är en kille i ryssland som har precis samma problem... men som sagt, enligt fabrik så ska det ju bara vara de 200 först, så det lär ju inte vara nån fara om man köper nu.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    lite märkligt, måste finnas flera fabriker, den jag pratar med visste inget om 200st första felande, vilken rev har du på moderkort ?
    om du plockar en ny flashar enbart bootloader ssl84a alltså innan du startat upp vad händer då ?

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    HIGO24 REV6
    2011-07-29

    Låter ju inte så förblånades nytt iofs... men mini flashup button har den på baksidan.

    Startade upp en annan idag av de 10 jag köpte, den hade en blå sim2/4 logga istället för dream multimedia loggan, som startar precis innan den andra sim2/4 loggan kommer upp där man haltar booten.

    Det är ssl82 på dessa jag har fått.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

  10. #50
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    står samma på moderkortet dom skickade till mig, 2/4 logga är det på senare bootloaders, så nyare loader i den, testa och gör en bios reset på dom du inte får att funka över usb-porten
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-30 klockan 20:35.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss