Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Kan jag få in UK kanaler?

  1. #11
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Har du ett Sky kort så kan du naturligtvis se på det om du skulle befinna dig i ex Sverige, sen om det är illegalt eller ej är en annan sak.

    @Matkoh: Varför skulle inte en svensk medborgare som är bosatt i Storbritannien inte kunna få teckna ett abonnemang på Sky?

    Sky kortet går att se om man kör det i Oscam, vissa som tidigare körde det i Cccam fick sitt kort uppbränt.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Så har jag försått det, du måste ha ett engelskt personnummer & en adress förståss i England. Men det kanske räcker med adressen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Sky var - om jag inte missminner mig - en av de få operatörerna som krävde telefonverifiering, alltså att deras box SKA sitta ansluten till telenätet och de använde det också som verifiering ett tag. Men efter en "folkstorm" tog de bort det kravet.

    De kräver idag att du är skriven på en riktig bostadsadress om du vill teckna abonnemang, det är däremot inget krav på att man är engelsk medborgare.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Det kommer en ny satellit till 28 öst med begränsad täckning över England (Astra 1N)
    Det kan ju ändra vissa förutsättningar


    Det finns ju en softCam som är kopplad till en cardserver i Europa,som ska öppnar Sky UK + ca 30 andra operatörers kanaler
    Hur länge de nu kan hålla denna i liv

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ja det får vi nog inte veta på detta forum då det finns andra forum för TVtittar-snyltare.

    Troligen hamnar inte några SKY-kanaler på ASTRA1N då SKYs kanaler är alla krypterade och meningen med 1N är att satellitens fotavtryck skall vara så litet som möjligt för att kunna sända program okrypterat över Storbritannien utan att alltför många andra tjuvtittar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss