Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 86

Ämne: Vtuner (Virtuell tuner)

  1. #21
    hej finns det någon guide hur man kan få det att fungera med vtuner?

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ke84 Visa inlägg
    Såhär ser det ut vid initieringen......
    Det där förstod jag inte mycket av, men jag misstänker det är en anledning till att inte skaffa en DVBWorld. Jag skaffar mig en Technotrend S2-3600 vilken jag förstått i grunden är samma som TechnoTrend S2-3650 CI men utan kortläsaren. För en kortläsare behövs väl egentligen inte?

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Det där förstod jag inte mycket av, men jag misstänker det är en anledning till att inte skaffa en DVBWorld. Jag skaffar mig en Technotrend S2-3600 vilken jag förstått i grunden är samma som TechnoTrend S2-3650 CI men utan kortläsaren. För en kortläsare behövs väl egentligen inte?

    Japp undvik den. Har nu ersatt mitt arm kort med en eeebox så får jag se ifall det fungerar bättre.

    Finns den med i listan över fungerande kort så är det bara att köra

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Väntar fortfarande på att få hem mitt usb-kort jag beställde så jag har inte kommit igång med installation av servern. Läste däremot på följande sida (http://groups.google.com/group/vtune...90c49921c0d40f) att som klient kan man använda någon HD Dreambox.

    "As client can be used any of HD Dreambox (800PVR, 800se, 8000 ...) or Linux PC."

    Frågan är om man MÅSTE eller KAN använda en HD-box. Det fungerar inte med t.ex. DM500 eller DM7020 som klient?

    @ke84 vad använder du som klient?

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Väntar fortfarande på att få hem mitt usb-kort jag beställde så jag har inte kommit igång med installation av servern. Läste däremot på följande sida (http://groups.google.com/group/vtune...90c49921c0d40f) att som klient kan man använda någon HD Dreambox.

    "As client can be used any of HD Dreambox (800PVR, 800se, 8000 ...) or Linux PC."

    Frågan är om man MÅSTE eller KAN använda en HD-box. Det fungerar inte med t.ex. DM500 eller DM7020 som klient?

    @ke84 vad använder du som klient?
    Jo det är klart du kan ha en dm500 eller en dm7020 men av naturliga skäl kommer du inte kunna se på HD

    dm800hd är hittils det bästa med vtuner som jag provat.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Börjat greja lite men får inte till det med vtuner klient på lin dm800se.
    Har nu installerat ipk-filen. Får dock inte upp en extra tuner. Vad krävs mer efter jag installerat pluginet. Ser vtuner bland mina andra plugin på boxen.

    Ändrar ip-nummer i filen /etc/vtunerc.conf men upplever att ändringarna inte slår igenom utan allt ser ut som innan om man öppnar pluginets gui med boxen.

    Om jag sen skulle lyckas med att få in så boxen använder 2 tuners. Hur får jag då in min servers kanaler? Gör jag en kanalsökning eller behöver jag dennes lamedb och kanallistor?

    Hur har du konfat serversidan?
    Är de verkligen tänk att kunna köras över internet lr måste man sätta upp en vpn-lösning?
    Utan VPN, vad är de som hindrar vem som att vara klient åt min server?

    Ngn vänlig själ som kan leda mig i rätt riktning?
    Senast redigerad av murre87 den 2011-11-10 klockan 14:32. Anledning: Fler frågor..

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av murre87 Visa inlägg
    Börjat greja lite men får inte till det med vtuner klient på lin dm800se.

    Har nu installerat ipk-filen. Får dock inte upp en extra tuner. Vad krävs mer efter jag installerat pluginet. Ser vtuner bland mina andra plugin på boxen.

    Ändrar ip-nummer i filen /etc/vtunerc.conf men upplever att ändringarna inte slår igenom utan allt ser ut som innan om man öppnar pluginets gui med boxen.

    Om jag sen skulle lyckas med att få in så boxen använder 2 tuners. Hur får jag då in min servers kanaler? Gör jag en kanalsökning eller behöver jag dennes lamedb och kanallistor?

    Hur har du konfat serversidan?
    Är de verkligen tänk att kunna köras över internet lr måste man sätta upp en vpn-lösning?
    Utan VPN, vad är de som hindrar vem som att vara klient åt min server?

    Ngn vänlig själ som kan leda mig i rätt riktning?
    Jag kör inte ipkg filen eftersom den är gammal, det jag gjort är kompilera en egen och sedan satt detta i vsftpd init scriptet (eftersom den startas relativt sent och har inte orkat skapa ett nytt)

    daemonize /usr/bin/vtunerc.mipsel -f c -n 192.168.1.xxxx

    Där jag i detta fall kör c tuner genom vtuner, när boxen startar så startar även vtuner och på det sätt syns det i enigma2.

    -f = vilken typ man ska köra, dvb-c för min del just nu. (s2 för sat)
    -n = vilket ip man ansluter till

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Om jag sen skulle lyckas med att få in så boxen använder 2 tuners. Hur får jag då in min servers kanaler? Gör jag en kanalsökning eller behöver jag dennes lamedb och kanallistor?

    Hur har du konfat serversidan?
    Är de verkligen tänk att kunna köras över internet lr måste man sätta upp en vpn-lösning?
    Utan VPN, vad är de som hindrar vem som att vara klient åt min server?

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av murre87 Visa inlägg
    Om jag sen skulle lyckas med att få in så boxen använder 2 tuners. Hur får jag då in min servers kanaler? Gör jag en kanalsökning eller behöver jag dennes lamedb och kanallistor?

    Hur har du konfat serversidan?
    Är de verkligen tänk att kunna köras över internet lr måste man sätta upp en vpn-lösning?
    Utan VPN, vad är de som hindrar vem som att vara klient åt min server?
    Jag kör genom internet och då använder du -n parametern. på serversidan skriver du bara vtunerd.xxx

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ke84 Visa inlägg
    Jag kör genom internet och då använder du -n parametern. på serversidan skriver du bara vtunerd.xxx
    Och "xxx"står för ip för klienten?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss