Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 86

Ämne: Vtuner (Virtuell tuner)

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger

    Vtuner (Virtuell tuner)

    Tänkte bara tipsa alla som saknar parabol.

    http://code.google.com/p/vtuner/


    Eftersom jag saknar parabol har jag satt ett ARM-kort med dvb-s2 hos mina föräldrar med parabol och använder länken ovan för att skicka den till min dreambox hemma (skapar en virtuell tuner på dreamboxen) som har Canal digitals kort i sig.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Detta låter riktigt intressant. Skulle du kunna berätta mer vad det är för ARM-kort med dvd-s2 som du skaffat. Jag skulle behöva göra något liknande som dig på ett ställa där jag inte har möjlighet att sätta upp en parabol.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Köpte mig ett beagleboard-xm kort som jag körde in gentoo på samt ett usb dvb-s2
    Senast redigerad av ke84 den 2011-10-26 klockan 11:49.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Men det skulle egentligen fungera med vilken vanlig dator som helst? Har försökt läsa lite på den sida du länkar till men förstår tyvärr inte allt för mycket. Linux är ett krav eller fungerar det på en Windows-dator?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Japp sedan de släppte linux drivrutinen så fungerar det på vilken dator som helst.
    Verkar som det bara är Linux det fungerar till eftersom på sidan står de att dem letar efter Windows utvecklare.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Perfekt. Jag har en gammal P3 800 MHz ståendes som jag i så fall ska testa detta på. Ok att jag hör av mig till dig om jag kör fast och behöver lite tips och råd?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Javisst

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Antar att detta ställer en del krav på internetuppkoppling i båda ändar. Att strömma en kanal eller en hel transponder tar en del bandbredd. En kanal ligger väl på c:a 5 Mb/s och om det är hela transpondern som strömmas så blir det ännu mer. Inget för den som sitter på en ADSL-uppkoppling med upplink på 1 Mb/s...

    Men annars ett mycket intressant koncept om man bara har tillräckligt bra kapacitet över nätet!

    Har du några erfarenheter av hur mycket bandbredd som behövs?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Nu får dom fan snabba på med fiberkabeln hit
    Detta låter som en riktigt bra lösning
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    29
    Tackad
    4 gånger
    Hade glömt bort att skriva om hur mycket som krävs Det är ju hela sat signalen som parabolen tar emot som skickas, så det är lite mer än bara mpeg strömmen.

    Provade nyss med följande resultat: (Max siffror, det högsta jag mätte upp på den korta stunden)

    Discovery HD: 1.71MiB/s
    Discovery : 460.58KiB/s
    Senast redigerad av ke84 den 2011-10-26 klockan 12:30.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss