Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: TerratecH7 & CI+ CAM & originalkort

  1. #1

    TerratecH7 & CI+ CAM & originalkort

    Jag hoppas att någon vänlig själ kan förklara detta för mig då com hem inte lyckats!

    Jag hade tidigare en SD-box med originalkort.
    När jag hittade Terratec's H7 verkade den vara ett billigt alternativ till en vanlig HDTV-box.
    Då jag köpte den kollade jag att den var HDTV och DVB-C.
    Jag skaffade även en ny CAM från Com Hem med CI+.

    Jag pratade med deras kundtjänst och fick hjälp att para ihop kortet med CAM modulen, och jag fick bild.
    Dock inte på HD-kanalerna, utom SVTs.

    Efter ett mycket frustrerade samtal med com hem igen så vänder jag mig hit istället eftersom de inte verkar veta vad de pratar om eller i alla fall inte kan förklara på ett vettigt sätt. (att min samsung tv inte är kompatibel struntar jag i då det inte är där den sitter, den kan väl visa en bild i alla fall)

    Jag får bild på HDTV-kanalerna i 5 sekunder eller mindre, och därefter ett felmeddelande om att den inte är CI+ kompatibel...

    Är det så att H7 inte fungerar med CI+ ???
    Vad ska man leta efter? Hur kan jag se om utrustningen är kompatibel eller inte?
    Om den nu inte fungerar, har någon ett förslag på vad som faktiskt fungerar?
    Jag vill inte göra samma misstag igen!

    Jag kör en Macintosh och eyetv 3, så om det fungerar med det vore jag tacksam!
    Detta blev ett dyrt misstag! (skulle lagt pengarna på en originalbox)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    Vad jag vet så finns inga CI+ godkända moduler till datorer idag... så även om du har en CI+ förberedd CA modul så kommer du inte att kunna se på de kodade HDTV-kanalerna oavsett vilken datorlösning/operativsystem du väljer... tyvärr. För CI+ gäller endast orginalboxar eller TV med stöd för CI+

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av MrBlue Visa inlägg
    Hej!

    Vad jag vet så finns inga CI+ godkända moduler till datorer idag... så även om du har en CI+ förberedd CA modul så kommer du inte att kunna se på de kodade HDTV-kanalerna oavsett vilken datorlösning/operativsystem du väljer... tyvärr. För CI+ gäller endast orginalboxar eller TV med stöd för CI+
    Tack för hjälpen i alla fall!
    Såg ditt meddelande strax efter att du skrev det, men hade inte mina inläggningsuppgifter tillhands.
    (sedan glömde jag faktiskt bort det!)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss