Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM500HD nästan död

  1. #1

    DM500HD nästan död

    Hej allihop.
    Min DM500HD har slutat fungera. En dag när jag satt och kollade på tv och skulle byta kanal så hände det ingenting, var som om boxen hängt sig. Men bilden fungerade hur bra som helst. Så jag bröt strömbrytaren på baksidan. Sen fick jag aldrig igång den igen. Den gröna lampan tänds i 1s sen stänger den av och den röda lampan lyser konstant. Håller jag in powerknappen blinkar den gröna lampan till innan den blir att lysa fast grönt och jag får upp ett felmeddelande på grön bakgrund, kommer inte riktigt ihåg vad det står men IP adress och lite sånt är med iaf. Hade några dagar tidigare flashat om med NewDE-1.0-Final-dm500hd-e2-OE(1.6)_21-12-2010-15-23. Men det hände som sagt inte i samband med flashning utan några dagar efter. Någon som har några idéer vad det kan röra sig om? Taksam för svar

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    300
    Tackad
    32 gånger
    Felmeddelandet är inget felmeddelande, du har satt den i flashläge, ip-adressen är den du ska surfa till från din dator när du flashar den.
    förövrigt har jag ingen aning om vad som hänt.
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  3. #3
    Ja det är det juh såklart, fan vad dum jag är. har använt Hyperterm för att få fram en ip adress i boxen och då har jag kunnat surfa in på webif för att flasha så men när jag trycker på "flash image" så laddar den en stund sen kommer det upp att sidan inte hittades. Irriterande. När jag flashar med Dreamup så lyckas jag ibland och det står att flashningen lyckades men fortfarande samma problem. Men går väl inte så bra att flasha när boxen är i flashläge/recovery mode.?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss