Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 113

Ämne: Får det inte att funka.( DM800 SE CLONE) med Viasat original kort.

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du har gjort rätt med boxkey har du vänt kortet med chippet neråt och provat bägge läsarna, vet några som klagat och sagt att dom behövt dra ut kortet nån millimeter för att det ska funka, vilken image kör du ? har du checkat så CCcam är i gång ? telnet till boxen och ps kika efter typ 1759 root 118m S /usr/bin/CCcam

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    när jag ändrade i dcc gjorde jag det genom FTP, ska man göra det genom telnet i dcc?

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    nja tror inte du fixar VI editor, det ska gå alldeles utmärkt att editera med dcc över ftp, grym texteditor i dcc, testa det andra jag skrev med telnet i dcc

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    hmm, men jag fattar nada av telnet

    Får prova mer imorron.

    Tack för svaren så länge

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men om du kör dcc har du ju en telnetflik, klicka på den och skriv ps i svarta rutan som dyker upp och tryck retur, leta efter CCcam

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Nu funkar inte kortet i viaboxen längre, varför inte? Ändras något i kortet när man ändrar BOXKEY?
    Hittar inte /usr/bin/CCcam i telnet, bara /var/bin/CCcam_2.2.1.

    Kan man ringa viasat om att inte kortet fungerar och kan man då säga att jag försöker använda Dreambox?

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    näe dom gillar inte andra boxar än sina egna så gör inte det, det har inget med boxkey att göra om kortet lagt av, med CCcam är viakortet inte ens jummet när man känner på kortet, så jag betvivlar att du gjort något, stoppa tillbaka i viaboxen och ring.

    Vad har du för image i boxen som använder var ? kanske dina kortläsare inte är aktiva heller

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Nemesis2-3-dm800se-SVN-095r6-ramiMAHER.nfi

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ja jag gick tillbaka och såg din första post, det är ju en superny image, hur har du installerat CCcam, från nemesis addon ?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    ja jag gick tillbaka och såg din första post, det är ju en superny image, hur har du installerat CCcam, från nemesis addon ?
    ja från addons

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss