Sidan 5 av 12 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 113

Ämne: Får det inte att funka.( DM800 SE CLONE) med Viasat original kort.

  1. #41
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    vad säger cccam när du startar den från prompten i boxen ? Klipp ut meddelandena så får vi se.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    he he näe då, men om du inte har gjort något extra med imagen, använd dreamboxedit ta backupp på kanaler och flasha in pli 2.1, från addon emu CCcam skriv i boxkey, restart emu och du får bild, om det är något hårdvarufel på boxen så fungerar inte pli heller, men jag vet att pli är så enkel att sätta upp med CCcam och viakort, fixade en senast igår, bör vara gjort på 10 minuter, skulle det funka kan du ju flasha tillbaka, är väldigt skum på var/bin som du hade

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    he he näe då, men om du inte har gjort något extra med imagen, använd dreamboxedit ta backupp på kanaler och flasha in pli 2.1, från addon emu CCcam skriv i boxkey, restart emu och du får bild, om det är något hårdvarufel på boxen så fungerar inte pli heller, men jag vet att pli är så enkel att sätta upp med CCcam och viakort, fixade en senast igår, bör vara gjort på 10 minuter, skulle det funka kan du ju flasha tillbaka, är väldigt skum på var/bin som du hade
    Hmm, installerade CCcam 2.2.1 och sen ska jag då ändra boxkey i cccam.cfg med DCC?

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hänger inte med nu, har du flashat ny image ? ja du måste skriva boxkey från det kort och box som hör ihop

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag provat flera sätt, fungerar inte.
    Jag gör ju tydligen något som inte stämmer

    Har flashat pli 2.1
    sedan har jag provat flera sätt.
    Först, emu-install cccam 221,provade ändra boxkey men hittade inte cccam.cfg i FTP.
    Då installerade jag cccam-config från addon , sedan ändrade jag boxkey, starta om cccam men ingen bild.

    Är det rätt att jag ska installera cccam 221+cccam config?
    Känner på mig att jag jag gör något idiotfel

    crille, har du samma som jag och orkar skriva något mer detaljerat hur du gör vore jag verkligen tacksam.

    Mvh

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men jag fattar nada av det du gör, Pli addon har ingen separat config att ladda ner, det enda du ska göra är gå till meny/plugins tryck grön knapp välja softcams sedan CCcam då installeras allt du behöver, ingen reboot behövs, men boxkey måste skrivas i det är allt.

    och CCcam.cfg ligger i etc/
    Senast redigerad av crille44 den 2011-11-03 klockan 09:34.

  7. #47
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    börjar misstänka att du använder typ TS-panel eller något annat program för att installera emu därav konstigheterna

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Ja eftersom du skrev emu addons, och det hittade jag bara i ts-panelen.

    Men nu har jag gjort som du beskev (var ju något smidigare ) ingen bild dock.

    Jag har ju två viaboxar och kortet till box 1 la ju av, ringde via och han kopplade då kort 2 till box 1 och det fungerar nu i viaboxen 1.
    Så då har jag använt boxid från box 1 som tidigare, men ingen bild.
    Men då provade jag boxid från box 2, då står det "tune faild" . Har du några tankar om det?
    Hoppas du förstår vad jag menar

  9. #49
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    tune faild har inget med kortet att göra, du ska alltid installera emu från image teamet om dom har addon för det, beror på vad du fått till nu om det är två CCcam startade från olika ställen gör en telnet och skriv ps för att se om det är usr/bin/CCcam som är igång och bara den. Och sluta dribbla med boxid, om kortet är knutet till box 1 ska du endast använda det.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    46
    Tackad
    1 gånger
    Så här står der.

    503 root 118m S /usr/bin/CCcam

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss