Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: BBB modem + dm

  1. #1
    Seniormedlem SnaBel@s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    735
    Tackad
    9 gånger

    BBB modem + dm

    Jag har nu provat att koppla in min db500 direct i mitt bbb modem och då funkar det inte, Tycker det är konstigt men inget problem eftersom jag ändå kör med router, men det skulle va kul att veta hur man ska göra ifall routern skulle pajja och man blir tvungen att köra via modemet.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kanske skulle förklara mer vad det är som inte fungerar?
    Om du har en egen cardserver du kopplar upp emot så är troligen problemet att du får andra IP-adresser när du kopplar upp mot BBB modem och då stämmer inte dina config-filer längre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem SnaBel@s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    735
    Tackad
    9 gånger
    saken är att när jag kör router så får ju jag lan ip på box och server. Men när jag kopplar in server & box direct i modemet så får båda internet ip. jag har ändrat på boxen till det nya ip't men det hoppar inte igång, kör jag routern så funkar det super.

    man ska ju inte behöva göra någe med modemet, har ju inte gjort någe i routern å det funkar ju.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad jag menar är om du har ändrat i dina config-filer typ newcamd.list så att det stämmer med de nya IP-adresserna?

    Tänk också på att det inte är att rekommendera att ha sina datorer eller Dreamboxar direkt åtkomliga från internet som de blir om du kör utan router. Måååånga har fått sina boxar hackade...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem SnaBel@s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    735
    Tackad
    9 gånger
    så det är bättre att köra med router just för säkerheten ?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, det är klart bättre! Om du är direktkopplad till internet med riktiga internet-adresser så är din utrustning åtkomlig för allehanda hacker-attacker. Och det finns mååånga illasinnade typer därute som vill ta över din utrustning eller sabotera.

    Ligger du bakom en hemmarouter så använder den något som kallas NAT (Network Address Translation). Det gör att ingen kan komma åt din utrustning om du inte själv öppnar upp portar i routern.
    Senast redigerad av atomized den 2011-11-01 klockan 20:27.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss