Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: azbox återställning

  1. #11
    Jag hade tidigare uppdaterat mjukvaran från original FW till E2. Allt funkade klockrent förutom att textningen på vissa kanaler endast visade rad 1 av 2.
    Sökte en lösning för detta och skulle uppdatera till en nyare version av E2. Det var då olyckan var framme.. Nu var det ett tag sedan, så jag minns inte mer detaljer än så - vilken version osv - tyvärr :/

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om du kopplar in den på nätverket, kan du på rouern se om AZBOXen får någon IP-adress?

    Sök efter allt du kan på olika forum; läs nogrannt igenom dokumentationen till de uppdateringar du gjorde.

  3. #13
    Nej, den finner ingen ip. Läser inte heller usb.. Har sökt på så många forum jag hittat men kommer till samma svar, "wake from dead", som vissa kallar det, vilket då innebär att man skall öppna boxen och ansluta rs232 sladd osv..
    Det var då jag ledsnade som sagt och köpte en Me, men det tar ändå emot och se den gamla boxen bara ligga och inte veta om man kan göra nåt åt den eller inte... :/

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Åhå...
    Då är det nog attt bita i äpplet och skaffa kabel och följa instruktionerna. Det finns/kommer att många fler som brickar sina mottagare så du kan sälja kabeln vidare...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss