Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: HÅRDDISK I DREAMBOX 7020Si

  1. #1

    Hårddisk i dreambox 7020Si

    Hej
    Jag skall montera en hårddisk IDE seageta 3,5” 200 GB i min dreambox 7020 och har följande frågor
    Blir det varmt i dreamboxen med en HD, klarar drembox 7020 en 3,5” HD?
    Hur skall HD vara byglat som master eller?
    Formateringen det har varit OS Windows installerat i den tidigare nu finns det ingenting vad jag vet, kan man bara installera och sedan formatera med dreambox eller bör den formateras innan monteringen?
    Jag har haft tidigare cifs mount en mapp i datorn och har barnens inspelade filmer som gärna vill flytta till den monterade HD i dreamboxen hur gör jag det på bästa sätt?

    Tack på förhand
    Senast redigerad av Pz007 den 2011-11-05 klockan 12:35.
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

  2. #2
    Eftersom ingen svarar så svarar jag själv på mina frågor efter lyckat montering

    Dreambox 7020 klarar 3,5” hårddisk, vet inte en om det blir för varm, hoppas på at tillverkaren har gjort tester innan.
    Hårddisken skall vara bygglat som master
    Det var inga problem att formatera, efter monteringen gick det bra att formatera med gemini.
    Att flyta data från datorn till dreamboxens hårddisk var inga problem det klarade en FTP program utmärkt.
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss