Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DB800HD med Ccamd

  1. #1

    DB800HD med Ccamd

    Hej!

    Jag har sedan tidigare två DB500c, en kör jag server på i vardagsrummet och den andra står i barnens allrum. Nu har vi flyttat in en tv i ytterligare ett rum och då köpt en DB800HD som jag tänkte ha som server. Har tidigare kört med Newcs och MGcamd men tänkte nu använda CCcam. Får det tyvärr inte att fungera.

    Jag kan logga in med DB800HD CCcam på den gamla DB500c servern och får bild och allt. Men när jag försöker sätta in mitt programkort i DB800 och köra den som server så får jag ingen bild alls förutom på gratiskanalerna.
    Bifogar lite inställningar från CFG fil för CCcam 2.2.1, tror att jag kan ha fel inställningar på kortläsaren till enheten.

    ------cfg-------
    F: allrum xxx
    F: sovrum xxx

    N: 192.168.0.x xxxxxx sovrum xxx 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 (för att få det från DB500c server)

    SERVER LISTEN PORT : xxxxxx
    SERIAL READER : /dev/sci0
    SERIAL READER : /dev/sci1
    B: /dev/sci0 01

    ------cfg-------

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Prova med att byta ut n-linjen med att lägga in c-linje ex

    F: allrum xxx 0 0 0 { 0:0:2 }
    F: sovrum xxx 0 0 0 { 0:0:2 } dessa 2 f-linjer läggs in i server boxen



    C: 192.168.0.x xxxxxx sovrum xxx no (Läggs in i sovrummets box om den inte används som server)

    C: 192.168.0.x xxxxxx allrum xxx no (Läggs in i allrummets box om den inte används som server)
    Senast redigerad av nicolito den 2011-11-08 klockan 16:50.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Det största problemet just nu är att få bild på DB800 med programkortet i. Undrar vad jag har gjort för fel.

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Vilken image kör du och vilken cccam kör du samt har du laddat ner cccam config?
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Jag kör OpenPli 2.1 för DB800. Har testa både med CCcam 2.2.1 och 2.0.9. Har laddat ned en config fil och får det att fungera att hämta kanaler från min gamla server och får då bild och allt.

    Men jag vill använda 800 som server. Jag får inte in någon bild på 800 när jag sätter i programkortet i den. Jag måste ha missat någon inställning. Har sökt på nätet för att få fram hur jag skall ställa in kortläsaren "ex /dec/sci0" eller om det skall vara något annat, hittar dock inget svar. Bara hur jag ställer in den för läsare kopplad till USB porten på DB800. Börjar få lite gråa hår nu.

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    @Floden:

    Du har ett pm
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du kör Pli ska du använda CCcam config utan ändringar för reader om du kör inbyggda läsaren, kör plugin röd knapp och ta bort cccam sen deleta etc/CCcam.cfg, sen hämta ner CCcam igen, du får då en ny CCcam.cfg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss