Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mgcamd i 7020HD med 2 tuners

  1. #1

    Mgcamd i 7020HD med 2 tuners

    Tjena!
    Har en server på en Asus 500 med Via och CD kort, har 3 boxar anslutna.
    1st 500S org, 1st 800HD org och 1st 7020HD med 2 S-tuners.
    Alla tre boxarna går utmärkt att titta på TV på.
    Om jag på 7020HD tittar på en kanal och spelar in en annan och sedan skall kolla på inspelningen så får jag problem.
    När jag kollar på inspelningen så ser jag att bilden "fryser" en kort stund med jämna intervaller.
    Min fråga är om detta kan ha att göra med Mgcamd?
    Jag har på 7020HD boxen bara 1 Mgcamd installerad, kan detta ställa till det?
    Om det är det som är problemet, hur gör jag för att lösa det?
    Skall oxå tillägga att på 500 kör jag Gemini, på 800 LT7 och på 7020HD Newnigma2-snapshot.

    Skulle vara mycket tacksam för all hjälp jag kan få

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det borde vara lätt att felsöka. Bara att Spela in en okodad kanal och se om det blir samma fel.

  3. #3
    Tjena!
    Det skulle jag kunna göra, men hur gör ni andra som har boxar med dubbla tuners?
    Kan ni se på en kodad kanal och spela in en annan kodad kanal?
    Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp med detta problem.

  4. #4
    Vad har du för image och övriga tillägg på din 7020HD? Jag får den inte att fungera. Hade bild ett tag men utan inspelnings funktion. I ivern att få igång Play/paus och rec. försvann bilden och nu har jag kört fast. Jag kör Open Pli och Oscam exp.CS

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss