Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Flasha ET9000

  1. #1

    Flasha ET9000

    Har lagt in nyaste bootloader och provat flasha in openpli et9x00 men den tar han inte klarar att lägga in olika image som VIX och BLACK HOLE men det är ingen skillnad på själva boxen efter, ska det inte ändra något på boxen?
    Det jag är mest intresserad av är att få in Mgcamd på boxen vad ska jag göra?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Black Hole har jag inte provat. Både VIX och BH har ju PLI baserade, så skillnaden är väl inte så stor.
    Med VIX kan du inte ladda ner cam från plugin menyn, som man gör i PLI.
    Istället laddar du ner de camar du vill ha härifrån
    Kod:
    http://www.4shared.com/dir/wnyHV50A/VIX_CAMS.html
    ftp:a filen till /tmp
    Installera binären: Blå knapp->VIX->installera lokala ökningar
    Configfiler till mgcamd hamnar i /var/keys
    Configfiler till oscam hamnar i /etc/tuxbox/config
    Binärer hamnar i /usr/softcams

    beson

    Edit: Om du har flashat den allra senaste bootloadern kan du inte flasha VIX 2.2.100
    Du får hålla dig till PLI images som heter et9x00
    Nästa version av VIX, som kommer snart, ska ha den senaste bootloadern.
    Senast redigerad av beson den 2011-11-13 klockan 10:04.
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Jag hittade en tråd i clark-tech forumet om gammalt image och senaste bootloadern.
    "Of course it works by doing two things; 1) rename the folder with the old image from et9000 to et9x00 and 2) delete the file boot.bin from the folder. "

    Jag vet inte om det funkar, men kanske värt ett försök om du kört fast.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    @julvisor
    När du har den senaste Bootloadern, måste katalogen på USBminnet heta et9x00
    Om du hämtar dej en PLi imagefil från http://openpli.org/download/et9x00/ och flasha den kan du sedan ladda hem Mgcamd från den inbyggda feedkanalen.

    Mvh Kalle

  5. #5
    Nu har jag fått ett problem, boxen låste sig och då startade jag om boxen och nu stannar den vid att det står booting i displayen och på tvn syns endast linux reklamen. Vad göra? har provat att flascha om den men det blir samma då, det blir massa felmedelande på usb stickan efter.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Ta bort allt som är anslutet med usb, t.ex andra stickor och hdd.
    Formatera flash stickan FAT 32. Lägg in bootloadern på den nyformaterade stickan.
    Flasha ny bootloader. Om det inte funkar med OK, så gör en "force flash", dvs tryck "CH ner" på boxen istf OK.
    Force flash görs bara vid flashning av bootloader.
    Funkar detta bör du sen kunna flasha ditt image.
    Om inte, så plocka bort allt som är anslutet till boxen, som nätverk och antennkablar.
    Har du intern hdd, kan du behöva koppla ur den också.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  7. #7
    vad ska jag göra när jag kopplat bort allt? har redan provat det men när jag trycker på nerknappen så händer inget mer än att den startar och ställer sig i linux bilden.
    hjälp!!

  8. #8
    vad ska jag göra när jag kopplat bort allt? har redan provat det men när jag trycker på nerknappen så händer inget mer än att den startar och ställer sig i linux bilden.<br>hjälp!!

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Menar du att boxen inte hittar usb minnet med bootloadern (image)?

    Har du testat ett annat minne?
    Annan usb port?
    Formaterat minnet innan flashning?

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  10. #10
    Jo den lägger in ny bootloader men den startar aldrig upp efter varje gång jag provar. Har provat med BT och därefter en image.
    Fick en bootloader av Almsat.se som jag skulle prova igår efter det blev bilden helt blå i stället.

    Fredrik

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss