Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilket program suger minst av MediaPortal, ProgDVB och dvbviewer?

  1. #1
    richard_roe
    Gäst

    Cool Vilket program suger minst av MediaPortal, ProgDVB och dvbviewer?

    Hej, ja som rubriken säger, Vilket program suger minst av MediaPortal, ProgDVB och dvbviewer? Eller kanske ska man fråga vilket som är bäst istället (på en Win 7 Ultimate x64 HTPC)? Vad kör ni rävar som hållt på länge i gemet?

    Själv är jag helt ny inom CS för HTPC, DVB-T. Har 2 PC som ska dela på ett officiellt boxerkort.

    Först köpte jag fel kort till min HTPC. Det blev en Hauppauge Wintv HVR 5500 HD men den saknade ju DVB_T S2 (kan ej se några HD-kanaler alls!) visade det sig så jag tyckte inte det var en passande produkt för svensk DVB-T och returnerade den. Har nu en Hauppauge PCTV Nanostick T2 HD 290e på ingång som jag hoppas mer på.

    Jag köpte tyvärr en licens för progDVB Pro vilket jag tycker verkar vara rena skiten med tanke på hur ostabil produkten är. Det spelar ju ingen roll hur många funktioner ett program har om det kraschar och beter sig felaktigt. Provade både 64 och 32 bitars versionen av programmet och förlorade en dag av mitt liv på något helt värdelöst.

    Programmet som kom med det returnerade HVR 5500-kortet var rätt så trevligt faktiskt, det hette WinTV v7 men det stöder nog inte användande av någon softcam hur som helst.

    Nu undrar jag om ni vill dela med er lite av era erfarenheter och berätta vad jag ska använda för programvara till mitt Hauppauge PCTV Nanostick T2 HD 290e som jag får imorgon med posten. Jag tycker att det är viktigt med stabilitet på programmet och hatar kryptiska ointuitiva GUI:er Sen vill jag enkelt kunna installera någon softcam av något slag, acamd eller kanske wincsc? Snälla ge mig lite tips så jag kommer igång! Livet är för kort för att prova allt!

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Jag kan rekomendera MediaPortal, har kört med det i flera år och det är stabilt och funkar kanon med Acamd.

  3. #3
    Jag får inte fart på Acamd i MP. I DVBviewer är det bara att lägga i plugins mappen och vips så fungerar det.
    Finns det någon snabbguide för Acamd i MP.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Kör MP och har gjort ett tag.

    Tidigare versioner har varit ostabila, men nu är det helt ok.
    Går dock inte att komma ifrån att Windows ligger i botten...

    Angående Acamd, så finns det massor skrivet i detta forum. Bl.a. av joxen..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    Dvbviewer kan jag rekommendera kör själv win 7 64b funkar kanon med acamd. Barnen och frugan hanterar det med?. Bra bild mycket snabba kanalbyten mm. Mvh Wikings1

    Sent from my HTC Runnymede using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. ProgDVB vs DVBviewer vs ......
    Av haav i forum Mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 17:14
  2. Vilket program?
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 21:14
  3. vilket kort och vilket program
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 05:33
  4. Vilket program
    Av Wiggo i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 19:40
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-15, 18:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss