Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Brittisk TV

  1. #11
    Frågan "Hemmabygge?" var nog till mig och det mesta jag gör är hemmabyggt så långt det är praktiskt möjligt och billigare än köpe-grejer. Det är ju hobby...

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Eftersom min sambos mamma är från England frågar jag en dum fråga ligger alla SKY uk HD kanaler på Astra 1n eller måste man nå Astra 2d för att få in dom, om man har ett kort givetvis!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    De flesta av brittiska Sky's kanaler ligger på satelliterna Astra 2A, 2B och Eurobird 1. På dessa satelliter är även de flesta kanaler krypterade.
    Dessa satelliter är lätta att ta emot, då de täcker en stor del av Europa.
    Bor du långt upp i Sverige kan det bli svårare att ta emot en del kanaler från dessa satelliter.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Någon som tror det går att få in Astra 2A och 2B på en 85cm parabol? Bor inte längst upp i norrland utan runt Östersunds trakten

  5. #15
    Jag har länge tittat på BBC och ITV från 2D med 110 cm talrik i mellansverige. Dock har jag alltid haft problem med segnal vid dåligt väder samt varit tvungen att justera parabolen ca 2 ggr per år för att inte tappa signal alls. Har främst använt mig lite billigare huvuden. Frågan är väl om en LNB av dyrare karaktär skulle göra ngn större skilnad? Idag har jag en titanium LNB på 0.1 db. Men det finns ju dyrare med högre Gain o.s.v. Förr var väll Invacom LNBerna kända för att vara "bäst".... Vad är det absolut bästa idag?

    //

    Mvh Johan

  6. #16
    Ett årligt byte av LNB gör susen på min 100 cm här i västra Svealand. Då funkar BBC m.fl. utan problem. Kan dock bli struligt om det är för mycket regn.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Pratade med installatören i går, borde inte va några större problem att nå astra 2a/2b med en 84cm parabol.

    Dock gick det inte att sidmata in det eller vad han sa?! från min nordenparabol med canal digital och viasat så måste upp med en parabol till... suck...

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Installatören har rätt..

    Det finns två alternativ om man vill ha de tre satelliterna med en antenn. 1. Motorstyrd parabol och 2. Toroidalantenn.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Många fler kanaqler som kan tas emot! (åtminstone i södra Sverige). Gör en automatisk kanalsökning och se vad som ramlar in.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    67
    Tackad
    6 gånger
    Japp, tittar just nu på Milan-Arsenal på ITV1 HD (FTA).

    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Många fler kanaqler som kan tas emot! (åtminstone i södra Sverige). Gör en automatisk kanalsökning och se vad som ramlar in.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss