Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Image mede "fungerande" textning?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger

    Image mede "fungerande" textning?

    Förr satt man och testade olika imagar hela tiden, bytte typ varje månad. Men sista 1.5 året har jag kört på Openpli mest pga att den har en textningsfunktion som funkar kanon! Dock tycker jag inte att den funkar jättebra ihop med min dm8000 (klon) då wifi och dvd-spelaren inte funkar.

    Men tänkte kolla av om det kanske finns fler image med samma/liknande textfunktion som pli utan att behöva använda sig av plugin? nån som har testat en massa imagar sista tiden och kanske har lust att delge lite info om vilken man ska börja prova. Skickade i nemesis 2.4 i DM8k igår och den kändes riktigt rapp och lättjobbad. Med fungerande wifi och dvd. Dock taskig text (som vanligt), men den få ligga kvar tills jag hittat något bättre. Det blir inte den i mina andra boxar. Testade Domica 9 på min 800se.. men kom jag inte alls överrens med.

    Så tips mottages gärna! vad använder ni andra och varför?

    Det är imagar till DM500hd, DM800, DM800se och DM8K som gäller då jag har en varje. Sim2 i alla utom 8k.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Gemini 3 iCVS funkar utmärkt med 2SUB.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    utan plugin är det bara Pli som textar klockrent + centrerar dvd text, finns några skins där texten är tillsnyggad men enbart svart skugga, inte som i pli med svart board runt texten som det ska va
    2sub fungerar på klon men käkar cpu + att den räknas till plugin

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Då blir det väl till att hålla sig kvar på pli. 2sub funkar inte särskilt bra med timeshift.. gjorde inte förr iaf och det har ju inte kommit någon ny 2sub, så jag tror inte det har blivit bättre där heller.

    fattar inte varför inte fler som rättar till felet med textningen i E2? Eller är det bara för att på alla andra ställen dubbar man ljudet och behöver ingen text?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. Bästa image till min dm 800 "kinapuff"
    Av Oset i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 21:13
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 14:17
  3. DGS/Enigma2 "autostarta" textning
    Av Derzim i forum DGStation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 12:01
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 12:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss