Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 42

Ämne: dm800hd från mydalle råd please.

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Har inte åkt på tull själv, men de jag hört om har fått betala runt 250-300 i tullavgift
    Jag har också hört från en bekant att han fick betala 250 kr i tull för sin dm500 men vet inte om det blir mer för den här eftersom den är dubbel så dyr.

    Det skiljer sig typ en hundring mellan FEDEX som är billigaste som en rekommenderade i forumet och EUEXP. Synd att mydalle inte skriver ner värdet på paketet. som typ 30 dollar eller så...


    En fråga till...
    Är det ingen skillnad på bildkvaliten mellan dm800hd och dm500hd fast den kör direkt hdmi?

  2. #22
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    DVI och HDMI är samma sak bildmässigt, enda skillnaden är att HDMI sänder ljud, nu kan man sända ljud via DVI (dm800 gör det) också men normalt sett är det endast video
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #23
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Precis packat upp två stycken DM800HD som jag beställde från mydalle förra måndagen. Bara att plugga in och trycka i Viasat kortet så kom bilden. Kan de bli enklare? Tog en vecka med EUEXP, och som vanligt så sätter de på en ny adresslapp i London så att paketet ser ut att komma från GB : ) Paketet gick ut från Kina via Hong Kong. Kan det vara så att GB har någon gammal tull ök. med Hong Kong? Paketet skickades sedan till Sverige med DPD, och Posten delar ut det som ett vanligt företagspaket. Andra gången som jag handlar från mydalle, rekommenderas.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Låter ju toppen. Fanns det gemini och cccam förinstallerat på dem?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det är en HDMI utgång omgjord (Mekaniskt) till DVI för license problem, medföljande kabel är DVI till HDMI så du använder hdmi på tv

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Hur fungerar dm800hd till motorer i egentligen? Tänkte på märket Hyro och Stab Diseq 1,2....
    Läste på prisjakt om dm 800hd och då står det att det stödjer diseq 1,3 istället för 1,2, så jag antar att den klarar 1,2 utan problem också eller vad säger ni.....

  7. #27
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Hej, kör själv på en STAB HH100 och det fungerar perfekt. Såg däremot att de hade klämt dit en hög kylfläns utan fläkt ovanpå CPU som inkräktar på HD-utrymmet. Går dock att snäppa loss kylflänsen och montera en ngt. lägre kylfläns med fläkt. En sådan satt på min först inköpta DM800HD från mydalle (köpt 1½-år sedan). Någon som har tips på fläns och fläkt som passar?

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    "If your using DiSEqC 1.2 you will have to set-up the dish positions manually. If your usuing USALS it should be automatic"
    Vad menar dem med det. Usals är det någon funktion i boxen som man prickar i eller?

    Vad är skillnaden egentligen mellan en ny sim och en gammal sim. om jag har en äldre sim än senaste kommer jag ha problem i framtiden, Att någon funktion inte fungerar eller så?

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ännu en fråga... Är det någon som har testat att spela in på dm800hd med extern hårddisk? eller usb hårddisk? Googlade lite och fick upp att den har grova problem med Usb hårddisk. Men hur funkar det med interna?

    Hur mycket plats tar den per timme om man spelar in i divx eller liknande format?

    Ps Någon som även har provat med usb minne?

  10. #30
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Extern hdd via e-sata fungerar bra, likaså med vanligt usb-minne, intern HDD fungerar utmärkt men då måste..måste du sätta dit annan kylning.

    USB hårddisk fungerar säkerligen ..men då måste den nog ha extern strömmatning också.
    Har för mig att 1 timme HD tar ca 1 GB utrymme. Har precis tömt min disk så jag är lite osäker där. Har en intern 320 GB och det har då aldrig tagit slut =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Dreambox via MYDALLE till COMHEM
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:55
  2. Film från datorn till Tv, via en DM800HD Se
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 22:39
  3. Beställa ifrån mydalle?
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 10:45
  4. Iso-filer från nätverks hdd på DM800hd
    Av Jgarn i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 21:21
  5. Ladda ner tester från Råd & Rön
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss