Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dm 800 switch port A/B ??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    Dm 800 switch port A/B ??

    Polarn ska ut och resa så jag köpte hans HD-box. Men självklart så är ju en felfri box hos honom en mardröm när den anländer till mig.. den vägrar liksom switcha över till Astra. 0 % i SNR "tuning misslyckades". provade söka om kanaler på Astra och visst kom alla kanaler in. Jag fattar ingenting, det är GP2 på boxen, är de någon som har någon idé så vore ja tacksam.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Vill tillägga att nu kan jag enbart titta på Astra, jag ändrade inställning i tuner conf "Skicka enbart DiSEqC vid ändrad satellit". ibland byter den satellit när jag går från "JA" till "NEJ", men bara ibland, men kan inte zappa mellan.
    helt otroligt...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Köpte du även polarns switch? Dreambox har switchproblem, spaunswitchar ska tydligen fungera bättre!

  4. #4
    Har du kollat så Thor/Astra ligger på rätt ingång på Diseq switchen? Vänstra huvudet sett bakom parabolen är Thor. Det brukar sitta på A på switchen... finns inställningar för detta i boxen med, men testa att flytta lnb ingångarna på switchen.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Om du kollat att ingångarna är rätt, men problemet kvarstår! Länk http://www.satpro.se/default.asp?id=...at_nr=0&show=1

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Jo visst ligger dom rätt, kopplar in min vanliga dm500 så funkar de ju utmärkt. och så hittar jag ju alla kanaler i en och samma sökning vilket också måste betyda att de är rätt inställningar. har ju liksom sett både viasat å CD men den vägrar switcha, utan kör liksom singel.. det är helskumt, provar en fabriksåterställning nu å så ser vi vad som händer.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Åhhhh ja blir så trött, jag har nu gjort en fabriksåterställning och jag har lagt in en ny XML-fil, först när ja sökte båda fick ja knappt in ett skit på Astra (typ bara HD-kanaler), sen sökte jag enbart Astra (fortfarande port B) varav allt trilla in. men den liksom favoriserar Thor och vägrar switcha över till Astra. vad är de för sjukt strul? är den inte kompatibel med min parabol ?
    aaaaaah.. snälla hjälp.

  8. #8
    Jag hade samma problem med min ibörjan . Jag löste det genom att ta ut thor kabeln från switchen och sökte in alla kanaler på astra och sen ta ut astra kabeln ur switchen och sökte in alla kanaler på thor och sen när jag satte i kabeln så funkar alla kanaler.
    Senast redigerad av cardiel den 2011-12-28 klockan 15:55.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    @lus

    joo det är nog precis som du säger, jag läste att dm 800 är lite känslig, jag får den imorgon.. så avvaktar och så återkommer jag, tackar för er expertis

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Visst var det switchen, problem solved.. tack gubbar

Liknande ämnen

  1. switch 8/1
    Av BAABAALI i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 13:09
  2. DB Switch
    Av gorvas i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 19:00
  3. switch problem
    Av tomtom i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 20:34
  4. Com-port till Usb-port
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 22:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss