Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tunerrpoblem DM800SE

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger

    Tunerrpoblem DM800SE

    Har problem med tunern på en ny DM800SE-klon. Har flashat in Openpli beta från 3:e jan. Tunern är väldigt ostabil. Hittar 140 kanaler med samma kabel som en DM800 hittar 1043 med. Vet att jag inte har 100% inställd parabol då det kan krångla ibland när det regnar och blåser ute men har aldrig några problem med tidigare dreamboxar eller med DVB-S kort i PC. Den hittar olika kanaler varje gång man söker och den kan heller inte växla över diseqc till Viasat. Ställer man sig på en kanal som den hittat så funkar den kanske bara i några minuter sen blir det tuning misslyckades och då funka inga kanaler förrän man startar om.

    Kan det vara fel på Openpli-betan eller är det hårdvarufel på tunern? Kan man testa tuner från en DM800 eller en DM500?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan ev. också vara DiseqC-switchen som spökar. Prova att koppla förbi DiseqC:en och se om du får samma problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Nu hittade den ett tjugotal viasatkanaler vid en sökning, beter sig väldigt underligt gör den. Ska testa att flasha in en annan image.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Nja, har den switchat över så har den väl? Det du beskriver skulle väl bara hända om det verkligen var fel på switchen och att det inte bara DM800: or som är känsliga och inte kan få den att switcha ordentligt. Skulle det vara det senare så skulle jag ju ändå få stabilt på Thor tycker man. Den här switchen funkar alltså med PC, DM800, DM500HD, DM500 osv.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Någon som vet om en ALPS-tuner från en DM800 kan sättas i en DM800SE med en BCM4505?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Verkar som det samma broadcom-tuner i DM500HD så jag ska testa att flytta över den.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Den var ju givetvis fastlödd på 500an. Testade att sätta i en ALPS från en 800:a men då var 800SE:n stendöd, inget liv alls när man vred på strömbrytaren, skumt att den vägrar starta alls med annan tuner. Nu är iaf 4505an på plats igen och samma som innan givetvis. Får ta kontakt med säljaren för garantiärende.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag kör med en rev.m tuner i min dm800se med bakplåt från en av slotarna från min dm8k. Det funkar kanon. Men jag försökte även på samma på en orig. dm800se, där funkade det inte.

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Ok, fick du samma beteende med att den var stendöd?

    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Jag kör med en rev.m tuner i min dm800se med bakplåt från en av slotarna från min dm8k. Det funkar kanon. Men jag försökte även på samma på en orig. dm800se, där funkade det inte.

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Japp. Stendöd.

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  2. Ny dm800se
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 10:20
  3. DM800SE timeshift
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 22:19
  4. streaming DM800se
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 18:27
  5. Textning DM800SE
    Av pipeline i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 13:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss