Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med DM500HD

  1. #1

    Problem med DM500HD

    Ok ny som man är när det gäller allt detta så får ni ha lite överseende med hur jag förklarar allt.

    Problemet i kort: boxen bootar inte, det går inte att nå boxen via webinterface (alltså när man håller in knappen och startar upp boxen) eller via ftp. Man får helt enkelt inte kontakt.

    Boxen är en genuin DM500HD. Jag flashade om den med GP2 vilket gick felfritt, dock gick det inte att välja tuner (tuner a: empty). Då läste jag nåt om att tunern kunde sitta löst så jag öppnade boxen och kollade, men den var ju fastlödd. Sen läste jag nåt om att det kunde fungera med nån annan image så jag valde då senaste gemini (iCVS-Image-dm500hd-20111121191226). Det felet som då uppstod var att filen jag försökte flasha med "var äldre än den som redan var installerad", nåt åt det hållet. Då läste jag att man skulle uppdatera second stage boot loader. Jag flashade då med sim2_500HD_ssl84B.nfi och startade om boxen. Nu startar den inte och jag får inte kontakt med den. Jag har försökt att starta upp den genom att hålla inne knappen. Inget händer.

    Hur löser jag detta? Mycket tacksam för svar, särskilt eftersom att boxen inte ens är min...

  2. #2
    Hittade lösningen tillslut. Det gick bra att flasha via usb-porten, alltså service-porten.

    http://www.comhit.net/showthread.php...=flash+via+usb

Liknande ämnen

  1. Problem att flasha DM500HD
    Av tracheid i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 17:18
  2. [LÖST] Problem att uppdatera DM500HD GP2 till GP3
    Av P3aK i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 16:18
  3. problem med newnigma2 till dm500hd c/t
    Av LCarlsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 15:11
  4. Canal plus Spanien med DM500HD
    Av AlexanderI i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 23:03
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 02:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss