Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Mycket irriterande signalproblem med DM800HD se

  1. #1

    Mycket irriterande signalproblem med DM800HD se

    Tänte att jag för skojs skull skulle lägga till ett extra LNB på min parabol idag och eftersom jag har canaldigital så vart det ju Sirius/Astra som skulle läggas till. Jag hade allt som behövdes hemma inkl sidmatningsarm att montera extra huvudet i och en DiSEqC samt kabel och kontakter. Glad i hågen monteras dessa på befintligt setup, installationen mekaniskt flyter på utan missöden. Monterade LNB't till Sirius på vänster sida om LNB't till Thor sett framifrån, tittande mot parabolen (visst skall det väl sitta där )

    Nu till det lite knepigare.
    Startar DB'n och går till tunerinställningarna och väljer att Thor skall vara på port A på DiSEqC'en och Sirius på B, precis så som jag monterat kablarna till LNB'na.
    Till min stora glädje så funkar det direkt med CD's kanaler och nu tycker man ju då att även Sirius borde funka så jag går in i satfinder bara för att kolla att det sitter rätt monterat. Men, nu så ter det sig inte bättre än att på signalmätaren så hoppar signalen mellan 0-95% med ca 0,5 sekunder mellanrum men den ligger aldrig stabilt någonstans. jag har provat justera plats på LNB't, bytt frekvenser till referensfrekvenser jag googlat fram, provat både avancerad och enkel LNB-setup.
    Jag får exakt samma system heeeela tiden, testat ett otal frekvenser, vissa hoppar signalstyrkan mer på andra mindre.
    Jag vart tillockmed så tjurig att jag åkte och köpte NYTT LNB, ny DiSEqC nya kontakter och gjorde om allt... fortfarande exakt samma fel.
    Inte för att jag har mycke hår på huvudet annars, men snart är vartenda litet strå borta

    Boxen... DM800HD se Sim 2.1 med Newnigma2 v3.3.1 2011-11-14 av ramiMAHER som i övrigt funkar perfekt.

    Någon som kan komma med tips och ideer?
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har för mig att ASTRA (f.k.a. SIRIUS) skall vara till höger när du står framför antennen....

  3. #3
    Hmmm... enligt alla bilder jag hittat på nätet så skall den sitta till vänster om du står och tittar mot parabolen.
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Testa att koppla antennkabeln utan swith, direkt till sirius huvudet, funkar det inte då så måste det vara riktningen på parabolen eller ett träd i vägen.

  5. #5
    har testat det också, men skall ge det ett nytt försök...
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du har rätt. Det är jag som glömmer bort att jag har en toroidalantenn... (Blir nog ett varv till med den och då blir det som jag tror, men...)

    Det enklaste är att du kopplar direkt från ASTRALNBt till mottagaren; får du bild/signal då ligger problemet i switchen eller inställningarna.

    Det är inte alls såkert att DISEqC-inställningarna stämmer; har du en switch med fyra ingångar kan du behöva kolla alla ingångarna.

    Gör en extrakontroll av inställningarna i mottagarens DISEqC-meny.

  7. #7
    Hadde akkurat samme problem som deg og trur det er noe med instillingene på 800hd. Måtte sette den på predefinert under lnb innstillinger og søke inn kanalene manuelt. Enda mangelt f.eks viasat kanalene. Men har ikke hatt tid å forske mer på det. LNB hadde jeg på venstre side av Thor når jeg står i mot parabolen.

  8. #8
    Nu har jag varit ute ytterligare en vända och testat koppa motagaren direkt till Sirius LNB't och får fortfarande samma symptom att signalen studsar mellan 0 och 100% med någon sekunds mellanrum.
    Inställningar har jag provat till fördärv.
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  9. #9
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

  10. #10
    Nu har jag testat detta på min lite äldre DM800 med enigma 4.7 i och där får jag AGC: 99% SNR: 0%
    Hände inte ett skit med vare sig SNR eller AGC när jag tog loss LNB't och rörde mig runt Thor's LNB :/
    börjar bli rätt less nu
    1 DM600S PVR 40Gb disk PeterPan 1
    1 DM500S PeterPan 1
    1 DM800HD PVR 320Gb HDD
    1 DM800HD utan HDD

Liknande ämnen

  1. Bra med mycket minne på grafikkortet?
    Av atomized i forum Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 18:54
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 11:35
  3. DM800HD mycket mysko CanalDigital bekymmer
    Av mrmisco i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 23:11
  4. Nu börjar det likna nått! Ny box med mycket finesser!
    Av Mekis i forum Övriga mottagare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 17:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss