Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Föra över tuxbox utan lösen?

  1. #11
    Tack för tipset! Dock fanns det bara en "init.d"-mapp där som sedan är tom.

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Sök efter FILER, inte mappar. Det dräller av FILER i /etc (samt några mappar).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dacore84 Visa inlägg
    Tack för ditt svar. Dock så är ju mitt problem att lösen är ändrat. Jag har testat som du sa med dels telnet och dels vanlig browsing via webläsaren men den nekar password. Och då kan jag ju inte heller FTP:a programmet till boxen. Men som jag förstod i den ena guiden så ska du ju kunna dela ut pluginet på datorn och sedan connecta genom boxen och på den vägen slippa fylla i lösen. Men jag hittar ju inte den funktionen då jag tror den guiden var för gemini.

    Ändå så verkar jag ju hitta "spår" av tuxbox som jag skrev i första inlägget då om jag går via filhanteraren -> root -> var/ så finns det en tuxbox mapp där som i sin tur innehåller config/games/plugins. Men klickar jag på blå (var det blå för plugins?) så finns den ej valbar där ändå.
    Vilken filhanterare kör du? Den i webinterfacet? För i den verkar man inte se filer, och inte heller kunna läsa dem.
    Om du har en redigt gammal image så kan du testa detta med ditt ipnummer till boxen.

    192.168.x.x//%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2fvar/tuxbox/config/gSUB/gSUB.conf

    Om gsub är installerat kanske man har tur att den innehåller lösenordet som inte är dreambox. Står nästan längst ner.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Sök efter FILER, inte mappar. Det dräller av FILER i /etc (samt några mappar).
    Ok? Hur gör man det? :P Jag klickar på "Dream"-knappen på dosan och väljer "File Mode". Där får jag upp 3 st alternativ, "root", "harddisk" samt "recorded movies". Går jag in i "root" så finns en hel mängd mappar dock inga rena filer vad jag kan se. I "etc" mappen finns sedan "init.d" och går jag in i den är det tomt. Vad har jag missat om jag enbart kan visa mappar? Går jag in fel fast den heter "File Mode"?

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Vilken filhanterare kör du? Den i webinterfacet? För i den verkar man inte se filer, och inte heller kunna läsa dem.
    Om du har en redigt gammal image så kan du testa detta med ditt ipnummer till boxen.

    192.168.x.x//%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2fvar/tuxbox/config/gSUB/gSUB.conf

    Om gsub är installerat kanske man har tur att den innehåller lösenordet som inte är dreambox. Står nästan längst ner.
    Nej den som heter "File Mode" i gränssnittet man får upp via "Dream"-knappen på fjärren. Jag kommer ju tyvärr inte åt webinterfacet då den kräver password =/ Det du skrev.. ska jag bara copy+paste i firefox och köra?

  6. #16
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dacore84 Visa inlägg
    ska jag bara copy+paste i firefox och köra?
    Ja och nej.
    Copy men innan köra så fixa till ipt. Har man en för gammal image så kommer man åt den filen ändå utan lösen.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Ja och nej.
    Copy men innan köra så fixa till ipt. Har man en för gammal image så kommer man åt den filen ändå utan lösen.
    Ja naturligtvis, jag missade att kommentera den detaljen :P
    Dock får jag bara "Error 404: Not Found". Det ska verkligen vara "%2f.." flera ggr i rad?

  8. #18
    Ingen annan med förslag?

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Nu har denna tråd pågått i 6-dagar och 9timmar. Det tar 20minuter att flasha om med PLI samt kanske 10 minuter till att installera cam, gsub, editera configfiler m.m.

    Så hade du gjort det från början hade du sparat 6dagar, 8timmar och 30minuter. Mitt förslag är att flasha om boxen, både snabbast och enklast!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dacore84 Visa inlägg
    För att jag eftersöker en lösning som inte innefattar omflashning av boxen som jag skrev i första stycket i mitt originalinlägg. Men jag får tacka för svaren och leta svar på annat håll. Länkarna jag bifogade med guider verkade ju betydligt enklare än att behöva flasha om och installera cams, editera filer etc. Enda problemet var att jag inte fann t.ex. Blue Panel och undrade om Leatherface hade nåt liknande. Men det verkar ju då inte finnas antar jag.
    Jag vill inte verka käftig, men med facit i hand så nog hade det väl varit enklare att ta en timme och göra det hela från grunden?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 16:29
  2. Föra över VHS/DVD till Dreambox?
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:11
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:13
  4. Föra över gamla skivor till CD
    Av Harald i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 09:15
  5. Logga in på Xp utan lösen
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 23:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss