Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spela in från DM 500 HD till NAS

  1. #1

    Spela in från DM 500 HD till NAS

    Hej allihoppa!

    Är ny på forumet och med dreambox, Jag har ett väldigt stort problem, jag vet inte hur jag ska göra för att kunna spela in så att allt hamnar på min NAS. Har kollat runt på forumet i flera timmar men jag förstår inte hur jag ska göra... Jag har försökt att gå in på Menu - Blue Panel - Inställningar - Automount Edtitor (Network)
    Jag satte upp de inställningar jag kunde som Ip och NFS.
    Sen gick jag in i file maneger och försökte hitta filer på min NAS men det fungerade inte. Det gick inte heller att spela in efter att jag satt NAS:en som inspelnings källa...

    Jag kör på något moddat Enigma2 OS mer vet jag inte. Skulle vara jätte trevlig om någon kunde hjälpa mig med detta!

    Hälsningar Johan

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    mount -t nfs IP_till_NAS:\Utdelning /media/hdd
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Tack så mycket!

    Vet inte bara vad den "koden" betyder...
    Förstår att man ska göra något via en dator. Men kan man göra det på en Mac? Eller måste det vara pc/linux?

    Tack på förhand!

  4. #4
    Tack så mycket!

    Vet inte bara vad den "koden" betyder...
    Förstår att man ska göra något via en dator. Men kan man göra det på en Mac? Eller måste det vara pc/linux?

    Tack på förhand!

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    matkoh älskar att slänga ur sig en massa Linux-kommandon utan närmare förklaring...

    Vad han menar är att du ska logga in på din Dreambox med telnet och skriva detta på kommadoraden. Det borde gå lika bra att köra telnet från en Mac även om jag aldrig själv pillat på en Mac. Men Mac är ju UNIX i botten? Prova att ta upp ett kommandofönster på Mac:en och skriv:
    telnet <IP-adress till Dreambox>
    istället för <IP-adress till Dreambox> skriver du IP-adressen till din Dreambox. Om du inte vet den så gå in och titta i menyerna på din Dreambox. Någonstans finns det en meny som heter något med nätverk. Där kan du se vilken IP-adress din Dreambox har. När du sedan har gjort telnet till Dreamboxen loggar du in som root med password dreambox.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Haha, Tack för hjälpen, Testar när jag kommer hem!

Liknande ämnen

  1. dm800 spela in hd video på nas
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 05:03
  2. Koppla DM 500 HD till Netger Stora NAS
    Av sikt i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 19:20
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 20:16
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 20:42
  5. Spela in från db 500s till hårddisk
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 08:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss