Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Får inte in sirius och thor tillsammans...(dreambox dm800 hd se, miracle 2/1 switch)

  1. #11
    Har samma uppsättning och misslyckades också tidigare. Har dock fått rätt på det nu.
    Mina tips för att få rätt på det är;
    1. Fästet måste vara rakt/vågrätt. Min carport var inte 100% vågrät så fick jobba med brickor.
    2. Använd en LNB-hållare med 6 grader dvs får du in Thor ska Sirius komma automatiskt.
    3. Testa dig fram med olika skew (när du fått bild från thor och sirius).
    4. Se över alla kablar och anslutningar. Håll kabeln mellan LNB och diseqc så kort som möjligt.
    5. Står du framför parabolen så är Thor det högra huvudet och skall anslutas till port A. Glöm inte ändra i boxen så det stämmer.

    Det märkliga för mig är att jag har högre signalstyrka på Thor än Sirius. Borde vara tvärtom men det funkar bra så jag skall inte klaga.
    Har dragit in 4st kablar till huset så man kan vara lite flexibel, därav kör jag med Biltema diseqc för att inte bli ruinerad, och de fungerar utmärkt. Betydligt bättre än de från Kjell.com som gick sönder efter några månader.

  2. #12
    jag hitta felet det va mindyra diseqc. den gjorde så jag bara fick in sirius hd kanaler,. köpte en ny på biltema och det funka kanon.. men ett problem har jag fortfarande . det är att alla hd kanaler på sirius hackar så där var 2-3 min fryst bild.. men inte på hd kanalerna på thor..

    Någon som har en ide om vad det kan vara????????
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  3. #13
    Troligen fortfarande för dålig signalstyrka, du får finjustera parabolen bättre.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    skew kl 5 sett framifrån brukar göra susen på thor

  5. #15
    enligt boxen har jag 95-100% signal styrka. så jag tror inte att det är det som är felet... Crille det är hd kanalerna på astra/sirius som strular hd kanalerna på thor funkar perffa
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    sorry läste dåligt HD kanaler på Astra brukar va CS, därav dina frysningar

Liknande ämnen

  1. HD-picons för Thor 0.8 och Sirius 4.8
    Av Ducce i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 11:23
  2. Kanallista dm800 Sirius/Thor.
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 20:08
  3. Både sirius och Thor funkar inte.
    Av Blo i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 18:03
  4. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16
  5. [LÖST] Thor och Sirius på samma huvud!!???
    Av Trigger_killer i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 13:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss