Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Premium HD+ hårddisk problem

  1. #1

    Premium HD+ hårddisk problem

    Hej alla Azbox-experter!

    Jag har en Azbox Premium HD+ och har länge kört en gammal firmware (minns inte version men förmodligen mer än ett år gammal) men har nu installerat 0.9.5309.

    Före uppdateringen fungerade inspelning och timeshift. Timeshift fungerade visserligen bara på SD kanaler, vid HD så hängde sig boxen efter ett par sekunder när man bytt till en HD-kanal.

    Efter uppdatering fungerar varken timeshift eller inspelning. Inget händer när man trycker på "paus" men vid inspelning får man felmeddelandet "Fail to record". Hårddisken, Samsung SP2004C 200GB, är den samma och byglad för 1,5Gb/s. Formatering av disken går bra att göra i boxen. Under "Data reset" har jag valt "Factory setting". Vad göra? Har jag missat nåt? Ska jag byta till alternativ FW och i såna fall vilken?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Är den inyggd eller USB-ansluten?

  3. #3
    Inbyggd SATA

    Efter att ha misslyckats ett flertal ggr med att nedgradera till äldre fw (kom aldrig längre än till "Loading...." med gammal fw) provade jag att plocka ur disken och stoppa in den i PC:n. Tog bort partitionen, stoppade tillbaka i Azboxen och formaterade... nu verkar det som att Timeshift och inspelning fungerar igen Hänger sig inte på HD-kanaler men fortfarande måste man aktivera timeshift två ggr i menyn innan den fungerar. Finns det nån knapp på fjärren för att aktivera/avaktivera timeshift?
    Senast redigerad av m00se den 2012-01-24 klockan 20:12.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tror inte det; enda alternativet jag vet är att klicka på MENU när man befinner sig i TV-läge.

Liknande ämnen

  1. premium + problem !
    Av squad i forum AzBox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 18:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 15:46
  3. Problem med Azbox premium+
    Av kjell-håkan i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 01:13
  4. Hårddisk problem
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 07:15
  5. Hårddisk problem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 14:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss