Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm800hdse kass uppdatering av epg och klocka

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger

    Dm800hdse kass uppdatering av epg och klocka

    Tjenare!

    har en dm800hdse och den uppdaterar epg riktigt kasst och även klockan.
    När jag kommer upp på morgonen kan "standby klockan" stå på 23:40 vilket är helt tokigt. detta är helt värdelöst
    Någon som vet någon lösning på problemet?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Tjo! Strulat rätt bra för mig oxå. Testa iCVS-Image-dm800se-22.11.2011-ramiMAHER #ssl84b om du har sim210. Testa utan plugin för t.ex. timeupdate. Använd bluepanels epgrefresh. Låt den stå en stund så hoppar tiden rätt och epg kommer. Än så länge funkar det, återkommer när jag är hemma med mer info.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Grippen Visa inlägg
    Tjo! Strulat rätt bra för mig oxå. Testa iCVS-Image-dm800se-22.11.2011-ramiMAHER #ssl84b om du har sim210. Testa utan plugin för t.ex. timeupdate. Använd bluepanels epgrefresh. Låt den stå en stund så hoppar tiden rätt och epg kommer. Än så länge funkar det, återkommer när jag är hemma med mer info.
    Jag kör newnigma2 3.2.2 ssl82 sim210... Helt värdelöst är det att den håller på så.
    Min ferarri box gör inte detta...

    När jag har slängt in en ssl84b image så får jag nästan alltid greenscreen "crash" När jag ska ställa in tunerinställningarr, är det något jag gör galet elelr?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rawx Visa inlägg
    Jag kör newnigma2 3.2.2 ssl82 sim210... Helt värdelöst är det att den håller på så.
    Min ferarri box gör inte detta...

    När jag har slängt in en ssl84b image så får jag nästan alltid greenscreen "crash" När jag ska ställa in tunerinställningarr, är det något jag gör galet elelr?
    Blir det så även om du gör tunerinställningar direkt efter flash? Testa att starta om några gånger efter flash o se om den är stabil innan du gör tunerinst.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Går ej rätta till klocka på dm800hd se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 18:42
  2. EPG uppdatering
    Av Jepolis i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 09:11
  3. Klocka i VFD
    Av haven i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 17:50
  4. Kass epg i strong 8700
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 14:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss