Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: få igång db 800 hd conhem

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11

    få igång db 800 hd conhem

    Hej. Jag är helt ny på dreambox fronten. Men köpte mig en clon 800 hd c . Jag tänkte se om jag kan få det att funkar med comhemte. Nu undrar jag lite vad som måste installeras på den .Senaste Gemini 5.1 är för installerat. Bör denna bytas? När jag går in för at ta ner cams så finns det ingen sådan mapp på gemini downloads i blå skärmen på boxen`?


    och det ända jag har lagt in själv är filen med frikvenser över kanalerna till boxen tror jag döpte den till cables.xml är det mer saker som ska göras innan det funkar med orginal kortet från comhem? Är helt ny på linux och dreambox så tar gärna all hjälp jag kan få. Har ej fått kortet. så kan inte prova allt än.

    Ändrar lite här då jag skcika från mobilen innan och det inte gickk att läsa eller se sidan :0) men nu bör ni förstå vad det står.. thx palle
    Senast redigerad av RallyPalle den 2012-01-27 klockan 17:55. Anledning: mobil sid problem

Liknande ämnen

  1. HD igång?
    Av Starbucklan i forum Viasat
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 12:02
  2. Få igång DR NRK
    Av evelinanelly i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 15:32
  3. Min DB 800 HD igång igen!!!!
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 11:09
  4. Få igång DM-600C
    Av shadow i forum Com Hem
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 23:49
  5. Komma igång!
    Av bn i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss