Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kort la av efter jag testat det i CI+ modul.

  1. #1

    Kort la av efter jag testat det i CI+ modul.

    Hej!

    Har under 2 års tid kört boxer med oscam (cgywin) - acamd - dvblink - mce utan problem.

    Är förstås intresserad att få igång boxer HD, och vad jag läst mig till så funkar boxers HD-utbud (än så länge) i Anysee T2C med CI+ cam. Jag vet att T2C inte har stöd för CI+, men boxer verkar i dagsäget inte ha aktiverat krypteringsfunktionalitet som kräver CI+ och CI+ cam ska vara bakåtkompatibel med CI. Gissningsvis körs samma krypteringssystem som med SD mpeg4 kanalerna med en aes-nyckel i cam...

    Hursomhelst så slog jag till och köpte en boxergodkänd CI+ cam från SMIT. Stoppade mitt v4 kort i cammen för att sedan testa den i den inbyggda boxen på min LG-TV (ej dvb-t2/CI+).

    LG-teven hittade kammen och jag fick bild på femman, bytte sedan till en sd mpeg4 kanal för att testa om det fungerad (har boxer mix, ej HD). Där tog det stopp, sedan bytte jag tillbaks till femman för att konstatera att det var dött där också.

    Nu till det jobbiga...
    Satte tillbaka kortet i min htpc (ad-teknik phoenix) och även där var det dött...

    oscam loggar "not found (the key to use is not the current)".

    Vad kan ha hänt? Kan kortet ha blivit "pairat" med camen?

    Jag har haft igång betalkanal i 2 dygn och kan inte se i loggarna på acamd/oscam att några emm har skickats, kan det vara det som är fel?

    Hur ofta brukar boxer skicka kortuppdatering/emm???

    Vid start av oscam loggar den i stil med "providerid 20500 expires 2012-01-01 - 2012-01-31", betyder inte det att jag har fått uppdatering som gäller till den 31:a??

    Är det bara att vänta till månadsskiftet och hoppas att nästa uppdatering kickar igång kortet igen?

    Vågar jag isåfall stoppa in kortet i CI+ camen igen???

    Någon som vet eller har erfarenhet av någon av ovanstående frågor mottages tacksamt!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    stoppa in kortet i smit camen igen i tv ha den på tv5 en stund så skall du se att det hoppar igång igen ...

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ring och fråga Boxer.

    Kortet fungerade på Kanal 5 med CI+ CAM i TV:n, men inte på Animal Planet.
    Nu fungerar det inte allt i min TV, inte heller i min gamla MPEG2-mottagare.

    Är TV:n kompatibel med CI+, eller endast CI?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    stoppa in kortet i smit camen igen i tv ha den på tv5 en stund så skall du se att det hoppar igång igen ...
    Jag testade kortet i smit-camen ca 1 timme på femman utan resultat, jag börjar bli osäker om min LG-tv gillar ci+ camen.
    Går jag in på meny(LG) -> CI information så får jag ett felmeddelande efter ca 30sek "Försök igen".

    Jag har även prövat att stoppa in kortet i en gammal cam(mpeg2), där går det bra att få CI-info men alla kanaler är krypterade med den camen också (testade den i ca 2h på tv5).

    Hursomhelst kan jag inte se några emm i acamd/oscam-loggen, det verkar inte skickas några... har inte haft problem med kortuppdateringar tidigare...

    Några ytterligare ide'er??

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Ring och fråga Boxer.

    Kortet fungerade på Kanal 5 med CI+ CAM i TV:n, men inte på Animal Planet.
    Nu fungerar det inte allt i min TV, inte heller i min gamla MPEG2-mottagare.
    Jag får väl ringa supporten...

    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Är TV:n kompatibel med CI+, eller endast CI?
    Nej den har inte CI+ interface, däremot har den mpeg4 stöd. Vad jag läst mig till så ska CI+ cam vara bakåtkompatibel med CI, därav utvärdering om det eventuellt skulle fungera i Anysee T2C som också endast har CI...

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag har samma problem med min LG-tv.
    Har stöd för CI, men inte CI+.
    Därmed funkar inte min CI+ i min TV.
    ..dock så säger du att Kanal5 fungerade i din TV??
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Jag har samma problem med min LG-tv.
    Har stöd för CI, men inte CI+.
    Därmed funkar inte min CI+ i min TV.
    Vilket märke på cam har du?
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    ..dock så säger du att Kanal5 fungerade i din TV??
    Ja, jag fick bild en kort stund när jag stoppade in kort i cam, sedan bytte jag kanal till BBC. efter det så var det kört... Har ingen bild på någon betalkanal varken i tv med CI+cam, tv med mpeg2 cam eller htpc...

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag har Neotion Boxer TV-Module CI+ från Boxer..
    Den fungerar dock i min Dilog MPEG2-mottagare tillsammand med en ALEX utan problem.
    ..som sagt, den funkar inte med min TV, p.g.a. 'CI+'-modell.

    http://www.boxer.se/vart-utbud/hardv...da-ca-moduler/

    Du behöver en motsvarande utan 'CI+'.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Jag letar efter Windows Xp 64Bit? på Svenska
    Av Ibrahim i forum Mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 15:02
  2. Det här var nog det jävligaste jag gjort
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 06:59
  3. Svar: 44
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 16:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 07:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss