Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: ändast tv4 och tv6 fungerar på 800hd c ?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11

    ändast tv4 och tv6 fungerar på 800hd c ?

    jag har köpt en 800hd c *Clon* och fick har fått hem orginal kort från comhem idag.

    Har lagt in senaste gimini ..

    Camarna insatllerade är = CCcam 2.2.1/NewCS 1.67 , CCcam/OSCam 1.00 , CCcam2.2.1, common interface

    efter kanalsökning så hittar den ca 200kanaler men ändast tv4 och tv6 kodas av?

    har testat alla camar .. vad saknas ?

    Bör kortet sitta i en orginalbox från comhem för uppdatering innan det funkar? saknar jag nått?. ska ha alla kanaler i 2 veckor.

    försökt få in mgcamd men får inte upp någon cam som heter så i blue screenen?

    några ideer?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ingen SVT? TV4 och TV6 är väl "frikanaler", alltså okrypterade även i kabelnätet? Verkar som om ditt kort iinte kodas av.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11
    Svt funkar också.. Jag har lagt in alla mgcamd filer och ändrat attribut mm.. Ska det åndras i någon fil för att den ska starta mgcam om jag måste ha den för att det ska funka? Kortet funiar fint i orginal boxen. Måste man lägga in nått id nummer på dreamboxen som man gör på orginalboxenz?

  4. #4
    Om det är CCcam du installerat är det CCcam.cfg i var/etc du ska ändra inte... Om du lagt in mgcamdfiler så måste du installera mgcamd camen

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    CCcam funkar inte som server med ComHem.

    Newcs som server med cccam eller mgcamd som klient.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11
    okej slängde in tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel-

    ladda ner mgcamd 1.35a/Newcs 1.67/OSCam 1.00 .. testa detta camen med orginal kort = ingen bild.

    Har tagit ner mg configen så det ska väll ändras något i den för att få igång det hela..

    Villka filer måste det ändras i och har ni länkar till nån guide kanske .

    nån kunning innom Uddevalla området får gärna en slant för att komma förbi och installera annars

    mvh palle

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11
    okej puu har aldrig pulat med linux innan men efter timmtals på olika guider mm så har jag nu fått igång orginal koret på 800hd c boxen..

    efter lite pillande i newcamd.list och newcs.xml och en omstart av boxen så funkar det äntligen bra..

    underlättar när man pulat i filerna några timmar och börjar förstå hur det hänger ihop..

    en fråga till hur mycket mer jobb är det att koppla ihop en box till om jag vill ha en i sovrummet eller i stugan .. kräver det andra program?

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu när du har gjort grovjobbet är det inte så besvärligt att lägga till en box. Du lägger bara till en användare på den boxen som skall vara server. Den andra boxen (klienten) installerar du t.ex. mgcamd eller annan cam på och konfigurerar den att koppla upp mot serverboxen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    UDDEVALLA
    Inlägg
    11
    okej så funderar på en 500S eller liknande.. efter allt är inne så räcker det att jag slänger in MGcamd på den och lägger till en user i newcs.xml ?

    Newcamd.list Är det routerns ip eller boxens ip som ska stå där? Jag gissar att det är den som ska tillåtas inlogning i servern allå boxen? så det verkar funka men är det rätt att det är boxens ip som ska in där?
    vad betyder denna raden CWS_MULTIPLE = ?

    sedan nästa sak jag ska ge mig på är inspelning från boxen till extern hd. mycket jobb?

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det räcker att du lägger in mgcamd på den boxen och lägger till en user i newcs.xml på servern.

    IP-adressen i newcamd.list skall vara den till serverboxen. CWS_MULTIPLE används om du har flera kort på servern som ligger på olika portar, har du bara ett kort så räcker det med en vanlig CWS rad.

    Jag har inte använt extern HDD på någon DM800 så det får någon annan svara på.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Skillnad på 800HD och 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 21:18
  2. Mediaportal tv4 och tv6
    Av Jare i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 21:09
  3. TV Finland och TV6, Uppsala.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 22:01
  4. TV 3 och TV6 blir digitala
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:11
  5. TV3 och TV6 analogt - hur?
    Av Rawhead i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 19:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss