Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Alternativt VDSL modem för telias thomson?

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    Alternativt VDSL modem för telias thomson?

    Hej

    någon som vet om man kan använda alternativt modem istället för telias thomson "samrt modem" t.e.x. ett

    http://www.dustinhome.se/zyxel-prest...Provider_dacsa

    som heter
    ZYXEL PRESTIGE 870H-51A V2 VDSL2 TRIPLE PLAY MODEM


    har inte bra erfarenheter av telias thomson prylar och är helnöjd med min Linksys router som jag har idag, vill inte byta men telia säger på supporten att jag måste byta för att få högre hastighet på mitt nuvarande adsl abbonemang, samtididgt tar dom 29:-/månad i hyra för thomson prylen. Men eftersom jag bara är intresserad av bredbandet via telia inte tv/IP Telefoni och liknande är jag inte sugen att byta till detta!

    Tacksam för hjälp om jag kan byta till ovanstånde zyxel istället????
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Tjo!

    Det går alldeles utmärkt att använda den, jag har den själv. Perfekt om man har eget router/utrustning som man vill använda. Pratade idag men en kompis som jobbar på Telia, och enligt vad han har hört så inom 2-4 veckor så kommer Telia släppa ny mjukvara till Thomson routern som innebär att en av portarna är bryggad (dmz) ifall man har egen router för mer portforward möjligheter m.m.

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Tackar AnKan

    Enligt telia snubben jag pratade med idag skulle itne den nya mjukvaran komma förrän sensommaren/hösten, men jag pratade med han på sprakig lina så han kanske pratade om helt nytt modem ifrån thomson
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Jo det ska gå att använda vilket VDSL2 modem som du kommer över så att du kan köra Nat i det eller koppla till router eller annan kringutrustning. Det ända är att du blir tvungen att betala de 29 kr i månaden för att få deras höga hastighet om du inte teknar IP-telefoni genom dom för då ingår modemet utan hyran på 29 kr. Det ända är att man ska kolla upp så mobemet klarar deras hastigheter enligt telia
    (fast det gör ju vilket VDSL2 modem för telias hastighet är ju bara 60Mbit.)
    Sen går det att fixa deras thomson modem som medföljer så att man kan öppna portar för de ändamål som ni är ute efter, hade en kompis som gjorde det i helgen och de funkar kanon. Ska själv byta till telia fast kommer köra med ett zyxel modem då de är lättare att ställa in bla. Nat.
    Senast redigerad av torve den 2012-02-06 klockan 18:04.

Liknande ämnen

  1. Telias Thomson TG 784
    Av Hero81 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 11:38
  2. Trådlös Gateway med inbyggt VDSL-modem
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 17:17
  3. Modem och modem
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 21:31
  4. program för thomson
    Av krone_swe i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 15:22
  5. Thomson för 1kr
    Av Stimo i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 21:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss