Sidan 12 av 23 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #111
    har samma problem med min dm 500hd ska prova med cables listan någon som vet vart i boxen den ska ligga skulle spara mig lite tid

  2. #112
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    eftersom denna tråd heter "Dm500c ComHem Kanaler Problem " tänkte jag fråga om min dm500C här.

    Efter att jag har lagt in cables.xml i min dm500C har kanaler fungerat 1 dag.
    Frågan är om lösningen är att lägga in openPLi image och köra på den eller finns det andra lösningar, jag är säker på att gemini 4,7 krånglar efter ca 1 dag, vet inte varför?

    Jag undrar även om alla image på denna sida
    http://openpli.org/download/ är anpassade för clonade boxar?


  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Signalen ska ligga på 90%+ annars får du problem...vilken image kör du med och prova med antenn förstärkare.


    Citat Ursprungligen postat av nex Visa inlägg
    Jodå, det har jag gjort. Den hittar verkligen ingenting. SNR mellan 65-85%, AGC ligger på 100% och BER kanske är fylld till 10-15% när den söker igenom.

    Är det en original 500hd eller en clone ? om det är original så ska du köra med openpli på den fungerar bäst. Sen kör du bara cable scan. Men om du har en clone vill jag veta vilken ssl du har så kan jag länka rätt image till dig.

    Citat Ursprungligen postat av conny303 Visa inlägg
    har samma problem med min dm 500hd ska prova med cables listan någon som vet vart i boxen den ska ligga skulle spara mig lite tid

    Det är inga problem ifall det är en clone eftersom openpli fungerar klockrent på clone boxes. Gemini har jag själv haft problem med så jag rekomenderar OpenPli .

    Citat Ursprungligen postat av adnpas Visa inlägg
    eftersom denna tråd heter "Dm500c ComHem Kanaler Problem " tänkte jag fråga om min dm500C här.

    Efter att jag har lagt in cables.xml i min dm500C har kanaler fungerat 1 dag.
    Frågan är om lösningen är att lägga in openPLi image och köra på den eller finns det andra lösningar, jag är säker på att gemini 4,7 krånglar efter ca 1 dag, vet inte varför?

    Jag undrar även om alla image på denna sida
    http://openpli.org/download/ är anpassade för clonade boxar?

    Senast redigerad av exstazi den 2012-03-07 klockan 14:43.

  4. #114
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    jag testade med openpli, det finns ingen "cable scan" eller annan "sökning" på min box? vilken version av openpli ska man ladda hem? var/hur gör man en sökning, under inställningar finns ingen sökfunktion, iaf på en av min dm500c som jag testade på.
    Senast redigerad av adnpas den 2012-03-07 klockan 15:51.

  5. #115
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av adnpas Visa inlägg
    jag testade med openpli, det finns ingen "cable scan" eller annan "sökning" på min box? vilken version av openpli ska man ladda hem? var/hur gör man en sökning, under inställningar finns ingen sökfunktion, iaf på en av min dm500c som jag testade på.


    Eftersom du har en 500c så ska du köra med denna download sen så ska du kasta in cables.xml i var/etc . Starta om boxen och göra en automatisk scan på comhem. Du ser direkt . Finns inte Cable Scan i enigma1 boxar endast enigma2

  6. #116
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    extazi tack för filen men jag har resetat hela boxen och lagt in allt på nytt och då fungerar det även med gemini 4.7.

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av calleboy Visa inlägg
    Tackar för filen
    Tackar för filen

    Dreambox har varit dött innan klockan 03,00 i natt den 7 Mars.

  8. #118
    Jag har precis flashat om dm500c med senaste OpenPLI, dvs OpenPLi-beta-dm500-20120308-246. Efter ha lagt in cables.xml hittar jag ändå inget på 418MHz, dvs kanalerna 1025 CANAL+ Fotboll, TNT7, TV4 Guld, TV4 Komedi, Disney Junior, CANAL+ Sport 2 och CANAL+ Action. På en annan box kör jag en äldre version av GP med cables.xml och då funkar det helt utmärkt att hitta dessa kanaler. Vad kan det bero på..?

  9. #119
    Faktum är att jag faktiskt inte hittar Canal+ Action osv när jag kör en automatisk sökning på Gemini-boxen, men eftersom att jag en gång hittat kanalerna fungerar dom konstigt nog ändå...?

  10. #120
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ErCaZ Visa inlägg
    Jag har precis flashat om dm500c med senaste OpenPLI, dvs OpenPLi-beta-dm500-20120308-246. Efter ha lagt in cables.xml hittar jag ändå inget på 418MHz, dvs kanalerna 1025 CANAL+ Fotboll, TNT7, TV4 Guld, TV4 Komedi, Disney Junior, CANAL+ Sport 2 och CANAL+ Action. På en annan box kör jag en äldre version av GP med cables.xml och då funkar det helt utmärkt att hitta dessa kanaler. Vad kan det bero på..?

    Du ska inte söka manuelt utan använda automatiskt och välj comhem . Så ska det funka utan problem...

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss