Sidan 13 av 23 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #121
    absolut, det är det jag gjort hela tiden men jag ser ju vad som händer och inget dyker upp när den söker på 418Mhz, och kanalerna finns inte i kanallistan. Hur som helst löste jag det med att ta ner kanallistan från boxen som har fungerande kanaler via dreamboxEDIT och la in den i andra boxen. Väldigt konstigt kanalerna inte hittades vid sökning. Detsamma gäller för 426Mhz förresten. Så kanalerna som ligger under dom frekvenserna hittas inte vid automatisk sökning. Vad kan det bero på..?

  2. #122
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ErCaZ Visa inlägg
    absolut, det är det jag gjort hela tiden men jag ser ju vad som händer och inget dyker upp när den söker på 418Mhz, och kanalerna finns inte i kanallistan. Hur som helst löste jag det med att ta ner kanallistan från boxen som har fungerande kanaler via dreamboxEDIT och la in den i andra boxen. Väldigt konstigt kanalerna inte hittades vid sökning. Detsamma gäller för 426Mhz förresten. Så kanalerna som ligger under dom frekvenserna hittas inte vid automatisk sökning. Vad kan det bero på..?
    ska gå genom filen sen när jag har lite tid. Ska se om jag kanske gjort ngt fel där.

  3. #123
    Någon som har en frekvenslista för Växjö? Jag har gjort en kanalsökning, bytt ut cables.xml filen, men får endast in tv4, tv6 och SVT.

    Någon som har liknande problem?

  4. #124
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger

  5. #125
    Jag ersatte det ssom fanns i cables.xml med det som fanns i länken du skickade, ingen skillnad.

    Ska jag göra en manuell scan eller autoscan?
    Vilka parametrar ska vara ibockade?

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Tyvärr har jag inte 500C jag kör med 800SE och jag fick först göra en autokanalsökning med rensning sedan en manuell utan rensnng med början på 290 - 490 efter detta fick jag alla knalarna igen.

    Jag vet ju inget om ditt abonnemang på comhem om vilka kanalar du har eller övrig utrustning. Men du måste ju ha abonnemang och evt köra via en server...

    frekvens: 362
    symbolrate: 6875
    qam: 64 den går vidare till 256
    ID för dit område om det behövas? ( 41014 )
    Senast redigerad av swedane den 2012-03-08 klockan 17:21.

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Vart någonstans anger ni Områdets ID. En polare har en 500c box och han har lagt in den fil ni länkade till samt startat om boxen. Gjort en auto sökning. Men han får inte in några kanaler. Han kör med newcamd i boxen så han har abonnemang o allt.

  8. #128
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fille158 Visa inlägg
    Jag ersatte det ssom fanns i cables.xml med det som fanns i länken du skickade, ingen skillnad.

    Ska jag göra en manuell scan eller autoscan?
    Vilka parametrar ska vara ibockade?

    Får man fråga vilken box du använder ? Ifall det e 500c eller ngn annan enigma1 box ska du välja auto sök och välja comhem i listan inte snr 6875 eller vad det nu det e.


    Citat Ursprungligen postat av Mike T Visa inlägg
    Vart någonstans anger ni Områdets ID. En polare har en 500c box och han har lagt in den fil ni länkade till samt startat om boxen. Gjort en auto sökning. Men han får inte in några kanaler. Han kör med newcamd i boxen så han har abonnemang o allt.

    Kan du inte göra på en 500c . bara att skicka över filen och göra en auto sök och välja comhem i listan

  9. #129
    Kör en 500C box, hämtar kanalerna över nätet om man får uttrycka sig så =)

  10. #130
    hur får man in filen i db 500c?

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss