Sidan 7 av 23 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #61
    Jag använder Dreambox control center E2

  2. #62
    Fan vad grymt exstazi!! Suttit med detta en vecka, så styr du upp det klockrent! Tack som fan!!

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Ursäkta mina sena svar..har fullt upp med flytt :O

    Citat Ursprungligen postat av Thecaveman Visa inlägg
    Jag har lagt in cables.xml på 2 boxar utan problem..

    När jag nu lagt in det på den 3:e 500 boxen som drivs med plijade , så kommer inte comhem listan upp. Har fortfarande bara 6875 & 6900 att välja, och man kan ju inte ställa in något mer...

    Någon som har en bra lösning åt mig ??
    Prova och starta om boxen ibland när jag lägger in den får jag starta om boxen innan det fungerar. Annars ladda ner ny FW från
    http://openpli.org/download/dm500-maxvar/ och lägg sedan in cables.xml

    Citat Ursprungligen postat av daen8 Visa inlägg
    Finns det någon lösning på detta till en DM800 med enigma 2 utan att lägga in PLI?
    Har laddat ner filen och väljer cables.xml, men det fungerar precis som för andra i den här tråden inte.
    Yes det finns det. Vilken FW har du i boxen. För filerna kan ligga på olika platser. Prova med etc/enigma2 eller i etc/tuxbox


    Citat Ursprungligen postat av tongen Visa inlägg
    Hallå är ju lite kass på sånt här så en dum fråga hur får man in cabels.xml i boxfan?
    Starta: Total Commander
    Tryck sen CTRL+N
    Tryck in ip nummer(dreambox) bocka bort anonymous
    Logga in med Användarnamn: root password: dreambox (eller vad du själv har lagt)
    Gå till var/etc och kasta in filen där
    Startaom boxen och gör en ny sökning på COMHEM
    Senast redigerad av exstazi den 2012-03-02 klockan 16:40.

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av svantek Visa inlägg
    Fan vad grymt exstazi!! Suttit med detta en vecka, så styr du upp det klockrent! Tack som fan!!
    Varsegod mannen blir bara glad när folk får det att funka :P

  5. #65
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Här finns en frekvenstabell för er som bara saknar några transpondrar
    http://www.lesve.org/digtv/service/

    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  6. #66
    Har problem med IP:et till boxen när jag försöker lägga in filen. Har IP 10.0.0 osv...
    Är inte så haj på sånt här och vore tacksam hjälp.
    Vore bra om man kunde köpa en Idiots Guide. Jag hade köpt en direkt

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Kolla så din box är kopplad till routern och att DHCP är ibockad i network settings

    Citat Ursprungligen postat av ValpEnberg Visa inlägg
    Har problem med IP:et till boxen när jag försöker lägga in filen. Har IP 10.0.0 osv...
    Är inte så haj på sånt här och vore tacksam hjälp.
    Vore bra om man kunde köpa en Idiots Guide. Jag hade köpt en direkt

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av rejje Visa inlägg
    La först in den bifogade filen (i flashläget) "SSL84b" därefter http://www.dreamoem.com/content.php?...2.1-beta-dm800
    Detta låter jättebra och känns som att det är precis detta jag vill göra på min dm800 också. Kör en gammal gp2 (4.60 eller nå sånt) å har velat uppgradera rätt länge.

    Men... vad menar du med "den bifogade filen"?
    Har försökt hitta denna bootloader uppgradering, #84b, men det är fanken helt omöjligt. Alla sidor man hittar är typ cabaler med innebördes cirkelreferenser. Sidan som jag uppfattade som den "officiella" (http://www.dm800sim2.com) har inte ens 84, bara 82...

    Till råga på allt, när jag till slut hittade en fil som liknade en #84 image... så lyckades jag tegelstena skiten. Nu säger den bara "No CA found" direkt vid uppstart. Tydligen är enda sättet ur det att köra DreamUP med nollmodem, men hur många datorer har serieportar nuförtiden? Inte nån som jag har iaf..
    Men när jag nu förhoppningsvis lyckas hitta en dator med serieport, så vill jag ju flasha med en korrekt bootloader... Nån som har en länk, som funkar?

    Argh!! frustrationen är maximal...

    [edit]
    Å en annan sak, det dyker ofta upp i forumtrådar där #84 diskuteras att folk har kloner. Hur är det, är #84 bara för kloner eller gäller det alla dm800? Det står inget sim2.01 eller 2.10 nånstans på min burk (har inte kollat inuti dock).
    Senast redigerad av tatsujin den 2012-02-29 klockan 22:52.

  9. #69

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Här finns en frekvenstabell för er som bara saknar några transpondrar
    http://www.lesve.org/digtv/service/

    Tackar, fungerar alldeles utmärkt efter att ha knappat alla dessa manuellt. Bra tabell, den ska sparas

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tatsujin Visa inlägg
    Detta låter jättebra och känns som att det är precis detta jag vill göra på min dm800 också. Kör en gammal gp2 (4.60 eller nå sånt) å har velat uppgradera rätt länge.

    Men... vad menar du med "den bifogade filen"?
    Har försökt hitta denna bootloader uppgradering, #84b, men det är fanken helt omöjligt. Alla sidor man hittar är typ cabaler med innebördes cirkelreferenser. Sidan som jag uppfattade som den "officiella" (http://www.dm800sim2.com) har inte ens 84, bara 82...

    Till råga på allt, när jag till slut hittade en fil som liknade en #84 image... så lyckades jag tegelstena skiten. Nu säger den bara "No CA found" direkt vid uppstart. Tydligen är enda sättet ur det att köra DreamUP med nollmodem, men hur många datorer har serieportar nuförtiden? Inte nån som jag har iaf..
    Men när jag nu förhoppningsvis lyckas hitta en dator med serieport, så vill jag ju flasha med en korrekt bootloader... Nån som har en länk, som funkar?

    Argh!! frustrationen är maximal...

    [edit]
    Å en annan sak, det dyker ofta upp i forumtrådar där #84 diskuteras att folk har kloner. Hur är det, är #84 bara för kloner eller gäller det alla dm800? Det står inget sim2.01 eller 2.10 nånstans på min burk (har inte kollat inuti dock).

    Tror jag brickade min 800HD SE 100ggr idag eller ngt. Men de är hur enkla som helst att fixa.
    Om du kollar Bredvid hdim utaget har du mini usb. Koppla in den och om windows inte hittar drivern så kan du ladda ner drivrutiner härifrån DRIVRUTINER. Sen Laddar du ner denna för att flasha ssl version tebax på din box NCF SIM2. Och sen kör jag med OpenPli Image för ssl84b som jag flashade OPENPLI.SSL84b.

    Kopplad in Dreambox 800 med mini usbn till datorn .
    Starta NCF SIM2 och välj comport och version du vill instalera på din box.
    Flasha med rätt image för ssl versionen du skickade in klart att användas :O

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss