Sidan 16 av 23 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista
Resultat 151 till 160 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #151
    Så om jag förstått det hela rätt så funkar det att få till det hela på en dm500 med openpli (utan att behöva slänga in nån ny cables.xml) genom att man gör en manuell sökning med inställningarna i den bifogade bilden?
    Och sen gör man en nya sökningar på 298,306,314 osv upp till 490...

    2012-04-15 12.44.09.jpg

  2. #152
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nefix Visa inlägg
    Ingen som har fått problem med höga BER värden efter omläggningen ?.
    Fanns inte tidigare men nu skenar dom iväg förutom på 1,2 och 4.
    Har inte själv comhem, men jag hjälper en kompis med hans boxar och ab via comhem. Han har oxå problem med detta. Bara på hans två DM500 men inte på hans DM800se. Inga som helst problem med BER innan omläggningen.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #153
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av seven01 Visa inlägg
    Så om jag förstått det hela rätt så funkar det att få till det hela på en dm500 med openpli (utan att behöva slänga in nån ny cables.xml) genom att man gör en manuell sökning med inställningarna i den bifogade bilden?
    Och sen gör man en nya sökningar på 298,306,314 osv upp till 490...

    2012-04-15 12.44.09.jpg
    Fast att slänga in cables är ju bra mycket bekvämare än att söka allting manuellt kan jag tycka

  4. #154
    Jag har lagt in en ny cables.xml i min box och startat om.
    När jag går in under "Programsökning" och väljer "Automatisk Transpondersökning" så får jag inte upp namnet som finns i Cable.xml filen.

    jag har bara "Default/Simple samt frekvens och "Frequency Bands" & "Frequency Steps"
    Och även fast jag lagt in XML filen i ETC katalogen och startat om så ändrar den inget där.

    Eller är jag på felställe och meccar?

    Box: DM600 med Gemini

  5. #155
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Grizzly76 Visa inlägg
    Jag har lagt in en ny cables.xml i min box och startat om.
    När jag går in under "Programsökning" och väljer "Automatisk Transpondersökning" så får jag inte upp namnet som finns i Cable.xml filen.

    jag har bara "Default/Simple samt frekvens och "Frequency Bands" & "Frequency Steps"
    Och även fast jag lagt in XML filen i ETC katalogen och startat om så ändrar den inget där.

    Eller är jag på felställe och meccar?

    Box: DM600 med Gemini
    Har du lagt in cables.xml filen under /var/etc/ i din dm600?

    Där ligger den i min dm500 med pli jade 3 och det funkar.

    Har ännu inte drabbats av kanalomläggningen men jag kan iallafall använda den för att söka i de frekvenser som ligger inlagda i filen.

  6. #156
    Citat Ursprungligen postat av fjanten Visa inlägg
    Fast att slänga in cables är ju bra mycket bekvämare än att söka allting manuellt kan jag tycka
    Jo men har man två stycken dm500 så är det ju för enkelt att göra samma sak på båda

  7. #157
    Japp den ligger i etc mappen (som ligger i rooten) finns en etc under var men den länkar till mappen i rooten.

  8. #158
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Jag har exakt samma problem som grizzly76. Jag har fått in alla kanaler manuellt samt kört automatisk med ny cables.xml men på vissa kanalerna så skenar ber & fryser kanalen fast jag har full täckning i början. Dock bara på väldigt få kanaler.

  9. #159
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 2look4me Visa inlägg
    Jag har exakt samma problem som grizzly76. Jag har fått in alla kanaler manuellt samt kört automatisk med ny cables.xml men på vissa kanalerna så skenar ber & fryser kanalen fast jag har full täckning i början. Dock bara på väldigt få kanaler.
    samma hände för mig, dock bara på BBC lifestyle. Gjorde då en manuell sökning på den transpondern där kanalen låg och då med bra bild.

  10. #160
    Kanalomläggning i Malmö...
    DM500C kör med Pli Jade3.
    Nån som har nån susning om hur jag får tillbaka kanalerna?

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss