Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Varför gSUB ?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stefan60 Visa inlägg
    Omöjligt vill jag påstå, att dina bekanta har text på sf-kanalen (undantagsfall när det inte är svenskt tal)

    Edit:Har mailat dom om just det, och dom skrev att dom skulle ev. fixa det i framtiden.
    Vad bra, då har jag fått det bekräftat. Med andra ord snackar polarn massa skit :P hoppas dom fixar det. Tack för att du tog tiden att maila dom

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Svartenb Visa inlägg
    det går att ändra i gSUB.channels ligger i /var/tuxbox/gSUB/

    Jag saxar in info om hur här

    /Svarten
    Jag har försökt använda informationen ur gsub.conf för att få till textning på t.ex SVT, testade även att via "http://youriptothedreambox/cgi-bin/status" kontrollera om informationen för Sid & Pid stämde "out of the box" i config filen, men fick inte till det..

    Var ett tag fundersam på om GSub överhuvudtaget gick igång, men eftersom det blir text automatiskt på t.ex kanal Silver, vilket det aldrig blivit tidigare, så vet jag ju att det åtminstone funkar lite.

    Men varför blir det inte text på några andra kanaler, svt1/2, tv3, tv4, kanal 5, C+, osv osv som jag kan få text på manuellt via text-tv borde väl också gå igång automatiskt ?

    Har även testat att avinstallerat och installerat både GSub 1.08 & 2.07 flera gånger utan någon märkbar skillnad.


    Har testat lösningarna till de vanliga felen jag hittat, lagt till mitt passwd i gsub.conf & lagt till localhost i thrusted i webif, även testat att avaktivera http autentisering.

    Ingenting vill fungera...
    Men så har jag ju ingen erfarenhet av hur GSub faktiskt kan fungera heller, går det överhuvudtaget att få till så att det blir automatisk textning på alla kanaler (som erbjuder det) på en DM600-T ?

    -ghast
    DM500T - Gemini - CCcam, DM600T - Gemini - MgCamd
    EyeTV Diversity - eyetvCamd
    HP t5525 - Debian Squeeze - OSCam 1.20-unstable_svn build #6306

    MacBook Pro 4,1 - 2,4GHz Intel Core 2 Duo, 4Gb, Intel520 120GB SSD
    Mac Mini 6,2 - "Core i7" Quad Core 2.3GHz, 4GB, 1TB HDD
    Synology DS1512+, 4GB, 3x2TB Hitachi Deskstar 7K3000, 2x1TB WD Caviar Green
    pfSense 2.1 Router - D2500CC, 4GB, 60GB OZC Vertex Plus
    Netgear GS724T v4 (24p) & Ubiquiti Unifi AP AC


  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    70
    Tackad
    4 gånger
    du kan testa kanalerna genom att telneta in på boxen och kör gsub där då ser du om textningarna går igång. och om inte det så kanske du får felmeddelanden.
    /Svarten

Liknande ämnen

  1. Gsub
    Av sat_freak i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 13:16
  2. Gsub 2.07.13
    Av laza76 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:00
  3. gSub
    Av Megagrim i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 08:22
  4. gSUB v2.06
    Av kexx i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 18:49
  5. Gsub
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 08:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss