Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Hittar inte alla kanaler vid kanalsökning efter den senaste kanalomlägningen

  1. #21
    Har samma problem som de flesta efter comhems omlaggning, fast for mig i Lulea.

    Om jag far tag i en ny cable.xml med Lulea-frekvenserna och telnetar in den i boxen, slipper jag da gora en kanalsokning eller kravs det anda?

    Sitter det kanske nagon med en cables.xml for lulea (norra sverige?) och kan dela med sig?
    Hittar bara en massa cable.xml for andra stader aven om flera frekvenser stammer overens inbordes.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Den cable.xml som finns lite överallt funkar för dig i luleå oxå (använd den som bara har en lista i sig för COMHEM och inte andra listor för andra länder). Dock kan man behöva göra flera automatiska sökningar på cablescan med comhem för att få vissa kanaler t.ex. tv6 att inte ge bortfall i signalstyrka och hög ber som följd (vet ej varför, är mer sattelittypen och orkar inte kolla det). Kör med OpenPli senaste verkar funka fint. Glöm inte om du har clonebox att ha patchad image.

  3. #23
    har en dm600pvr & inte en kanal fungerar!!! "transponder"sökning är detta en så kallad kanalsökning? har testat allt enligt stegen ovan men känns inte som min box stämmer in på vissa saker. Mycket tacksam för hjälp då snart CL-Semifinalen börjar..!!

  4. #24
    Ny här och har gjort allt som står med den manuella sökningen i en timme. Får bara in 53 kanaler oavsett frekvens... tips?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pitzi123 Visa inlägg
    Ny här och har gjort allt som står med den manuella sökningen i en timme. Får bara in 53 kanaler oavsett frekvens... tips?
    Sök manuelt, det är enda sättet eftersom comhem har fel info i NIT, en del transpondrar är markerade som QAM64 fast dom är QAM256 modulerade.

  6. #26
    Tjena,

    Alla kanaler fungerade tills i förrgår. Jag läste att de håller på att lägga om kablar i HBG området.
    Jag gjorde en ny sökning idag och hittade endast 8 st kanaler. Dvs kanaler från Transporder 450 MHZ som faktiskt fungerar utmärkt. När jag ska kolla på en annan kanal får jag meddelande "Omkopplare - Denna kanal kunde inte hittas". SNRn ligger på runt 70% och BER värdet är väldigt högt. Någon som upplever samma problem? Ska man fixa antenn förstärkare nu? Eller något annat man ska göra?

  7. #27
    Hej
    Provade att manuellsöka och fick tillbaka en del kanaler. Men jag saknar bland annat kanal 5, tv3 alla canal+ och en hel del andra som jag hade innan och vill ha tillbaka. nån som vet vad man kan göra åt de?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 13:04
  2. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  3. Hittar inte alla kanaler
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 15:48
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 08:38
  5. Hittar inte alla kanaler
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss