Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Senaste lösningen (parabol) för att ta in Viasat+canal Digital?

  1. #1

    Senaste lösningen (parabol) för att ta in Viasat+canal Digital?

    Har idag två paraboler med 1 LNB /parabol för resp. leverantör (Viasat+Canal Digital) och skulle vilja gå över till 1 parabol med möjlighet att ta in båda leverantörer. Vad köper jag för något som har den absolut minsta brusstörningen och den minsta tallriken/parabolen?

  2. #2
    elmek
    Gäst
    En Wavefrontier T55

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av elmek Visa inlägg
    En Wavefrontier T55

    har 2 paraboler..tänkte återanvända en av dem iallafall...

    sen kanske en underfråga blir var jag får tag på ett LNB som har marknadens bästa förstärkning och brusfaktor...
    Senast redigerad av gusgez den 2012-03-03 klockan 21:01.

  4. #4
    mitt SNR är nämligen runt 18 och AGC ligger på allt mellan 17(ingen bild oftast)-30. Så jag behöver ordna med något nytt...

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad har du för storlek på pottorna ?? Under 65 cm i södra Svedala -> Ingen ide med dubbla LNB, här uppe hos mig högst uppe i norr så MINST 90 cm för att kunna garantera bild i typ snöstorm.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Vad har du för storlek på pottorna ?? Under 65 cm i södra Svedala -> Ingen ide med dubbla LNB, här uppe hos mig högst uppe i norr så MINST 90 cm för att kunna garantera bild i typ snöstorm.
    Jag bor strax utanför norrtälje (i höjd med furusund) , ute vid kusten, har skyddskåpor över huvudena och mina skålar är 74 och 103.

    Hur ska jag tänka när det gäller monoblock lnb där jag bor? Vilka siffror ska jag leta efter, på vilket sätt spelar graderna på alla olika lnb roll? (6, 4,3 och 3 grader). Vilket monoblock är det bästa på marknaden för mig och kan jag återvinna någon av mina skålar?

    Sen en avslutande fråga om kabel från lnb.et till boxen (DM800hdse). Vilket ska jag satsa på som är av riktigt riktigt bra kvalité?

    Ofta ser det ut såhär:

    http://imageshack.us/photo/my-images/401/56805723.png/

    eller

    http://imageshack.us/photo/my-images/831/43610824.jpg/
    Senast redigerad av gusgez den 2012-03-04 klockan 11:36.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    När det gäller monoblock är det oftast 6 grader som gäller. Det vanligaste är att man vill kunna se Thor på 1 grad väst och Astra (f.d. Sirius) på 5 grader öst. Skillnaden däremellan är 6 grader alltså skall man ha ett 6 graders monoblock.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    När det gäller monoblock är det oftast 6 grader som gäller. Det vanligaste är att man vill kunna se Thor på 1 grad väst och Astra (f.d. Sirius) på 5 grader öst. Skillnaden däremellan är 6 grader alltså skall man ha ett 6 graders monoblock.
    ok, jag vill ju kunna se Thor 0.8W och Sirius 4.8E. Så då ska jag ha 6 grader fortfarande?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    lättaste är ju att köpa färdig skalle med switch sedan rikta den emot thor och låt sirius studsa.... 78cm är ju lungt, finns ju med enkla o dubbla utgångar

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    @arrow Det är precis det som kallas "Monoblock". 2 LNB + en switch i samma förpackning.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Två LNB på Canal Digital parabol?
    Av FCIK i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 18:38
  2. Senaste nytt om HDTV på Canal Digital
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 10:18
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 21:11
  4. canal digital parabol..
    Av bocaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 15:26
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 08:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss