Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: DM800SE kanalomläggning COMHEM

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av adnpas Visa inlägg
    jag har lagt in newnigma2 och ser att cables.xml finns där nu under etc/tuxbox men det är inte den som boxen läser när den försöker söka efter kanaler, om man läser filen terrestrial.xml kan man hitta de frekvenser för cable som boxen bläddrar igenom...konstigt, det borde vara cables.xml som boxen ska läsa i första hand.
    Om du lagt in den filen som jag länkade kan du bara köra vanlig cable scan istället för auto scan.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Själv har jag tagit bort alla andra
    *.xml och har endast cable.xml kvar.

    När det strulade som värst efter omläggningen fick jag rådet först göra en autosökning med rensa, därefter en manuell sökning från 290 - 490 utan rensa mellan. Nu fungerar allt..

    Vet det har fungerat hos andra också men ingen garanti det funkar med det du har installerat.

    PM mig då kan jag skicka min cable.xml till dig. Om det nu kan hjälpa?? annars finns mycket hämta i cyber. Filer och allt som passar din clone

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    det lättaste och snabbaste är att söka manuellt. knappa in frekvenser som finns på sidan http://www.lesve.org/digtv/service/

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 16:33
  2. kanalomläggning - end of cardsharing?
    Av läskkungen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 18:45
  3. Stabil image COMHEM dm800se Sim2.10
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 20:29
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  5. Ny dm800se
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 10:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss