Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: 500HD startar inte efter flashning

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Hmmmm.

    Du är för festlig, helkul är ordet... Men om du inte kan något om det hela, varför envisas du då med o posta i tråden??? Om jag ville ha köpråd hade jag väl tagit det kina-cloner tråden? Om du har nån kunskap att dela med dig av som kan hjälpa mig att få igång boxen så får du hemskt gärna dela med dig. Nu tror jag inte att jag kommer längre själv, så finns det ingen som kan putta mig i rätt riktning så får lådan åka tillbaks till kineserna.

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad säger boxen när du ansluter med telnet? Vad får du för fel i loggen (dmesg) ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Oroa dig inte för boxen den lever, det är bara att du måste få en boatloader och image som passar ihop och i rätt ordning.
    Gå till satuniverse och ladda ner "boatloader ssl84b och en image för sim210" ibland måste du flasha in bootloader både före och efter image.
    Kolla en av mina tidigare trådar där där jag av misstag flashade en originalimage på sim210. Där hänvisas till en openpli som är suverän.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    men du flashar väl med sim2-imagar eller försöker du fortfarande med orignal?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    matkoh: Kommer inte in via telnet, putty bara startar, är igång i 10s sen stänger ner. Man
    kan skriva vad som helst i rutan men inget händer. Boxen dör under uppstart efter ca 10-15s. Fungerar inte med restart genom att trycka på knappen utan det är strömknappen som gäller. Finns det nåt läge där man brukar kunna få igång telnet utan att boxen är igång till 100%?

    Grippen: Har provat att flasha så innan och testade igen nu. När jag kör Sunray-Flashup så går det bra att lägga in bootloadern men när jag försöker flasha imagen får jag "Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!" Kan inte ansluta alls med Dreamup. Via browsern så kan jag flasha boxen, men det dör efter 10-15s under uppstart.

    Muggesand: Nä, jag försöker hålla mig till 1 redig dumhet per projekt. Lider fortfarande av den jag redan gjort på det här....
    Senast redigerad av frasse den 2012-03-08 klockan 14:54.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Växla mellan olika versioner av dreamup så kommer den igång testa oxå recoverymode när boxen väl är igång och svarar från
    dreamup kommer du åt den via webbgränsnittet. Flasha senaste icvs från satuniverse så funkar det säkert.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Testade en hel drös av Dreamup innan, alla fastnade i början vid "waiting for acknowledge" men får väl testa igen. Kan flasha från webbgränssnittet nu, testade en hel massa images från sat-universe men när boxen startar så dör den efter 17s på samtliga. Får inget felmeddelande när jag flashar men resultatet är ju inte det man vill ha direkt... Med Sunray-Flashup så kan jag flasha bootloadern, men får som sagt felmeddelande när jag försöker flasha images. Enda imagen som jag kan flasha med sunray är en PeterPan image, men den dör också en 17s. Är det nån som har en förklaring till varför boxen stoppar på samma ställe oavsett vilken image som körs? Börjar kännas som att det kanske är ett hårdvarufel som ligger o spökar...

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    bocka i recover bad sectors under extras i sunray-flashup/dreamup och testa igen.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    bocka i recover bad sectors under extras i sunray-flashup/dreamup och testa igen.
    Det har jag faktiskt inte provat, får testa det på söndag. Slänger in en uppdatering då om hur det gått

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Körde med recover bad sectors i Sunray-Flashup och flasha om bootloadern, då funkade det till sist! Gött!!
    Så nu blir det lite testande i veckan för att hitta en bra/lätt image. Är det besvärligt att konfigurera OpenVPN? Funderar på att skaffa en box till stugan om den här fungerar bra. (Får man diskutera cardsharing till sommarstuga eller räknas det inte som hushåll??)

Liknande ämnen

  1. Startar inte efter byte FW!
    Av BjornSiri i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 22:05
  2. 500HD startar ej
    Av peter02 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 20:07
  3. Startar inte!
    Av andersg i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 16:58
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 17:06
  5. DM7025+ Inga Tuners efter flashning
    Av stre i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 07:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss