Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 84

Ämne: Vilken Img tycker ni är bäst för Sunray

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    helt rätt uppfattat välj den som sattelit och använd annan lnb settings nollor på allt funkar, senare modell av 800se har en miniflash knapp bak, kikade på ett rev D5 kort och det har också uttag för wifi men ingen miniflash så även det borde gå bygga om till sunray, jag får mina prylar från en snubbe på fabriken i china, men det är hysh hysh säger han men enligt honom ska det snart finnas ett kit att köpa

  2. #22
    Jag har en DM800se som jag precis fick (köpte på mixeshop.com) som heter D6 den har en liten mini flash knapp på baksidan. Vad sjutton har man den knappen till? Och vad är det för skillnad på på de olika tuner-märkena? Vad är bäst? Jag trodde detta var en sunray men det står inte sunray ngn stans.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    D6 har usb port på framsidan, går endast använda om man inte kör wifi, samma usb port på kortet. alps tunern är bäst enligt mig, dom har bytt namn på boxarna till sunray men fortfarande samma box, mini flash är för att flasha om boxen, har dock aldrig använt den, om man trycker på den ska boxen ställa sig i flash läge är det tänkt, men det är en bygel under tuner för att aktivera den

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    jag kör denna med min sunray, OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222 by gjstroom
    http://speedy.sh/G9x5g/OpenPLi-2.1-b...210-ssl84b.nfi
    http://www.divshare.com/download/17009531-a7c
    Funkar klockrent. Känns mycket snappigare och camden aktiveras snabbare vid kanalbyten än med newenigma.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Håller med den rappaste Pli hittills och med bästa webinterfacet

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Är det on knappen på dosan på sunray 800hdse sunray som man ska hålla in? verkade inte hända så mycket då jag slog av maskinen och höll in den knappen, ser inget ip i displayen utan boxen startar upp med imagen den kom med..


    Slår jag in ip adressen för boxen hamnar jag i gränssnittet...


    Någon som kan förklara hur jag kan få in openpli på denna box

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    @dragonevo
    Stäng av boxen med strömbrytaren på baksidan av boxen.
    Håll inne powerknappen på framsidan
    Sätt på boxen med strömbrytaren på baksidan
    Fortsätt hålla powerknappen på framsidan intryckt tills det står ip adress
    Släpp powerknappen på framsidan
    Surfa in på ipadressen som står på displayen
    Ladda in ny image

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    men lägg till dina frekvenser i satellite.xml så går sökningen på sekunder, dom är olika över hela landet, jag har bara lagt till mina så här med en etta framför och fyll ut med nollor
    <sat name="DVB-T Flata" flags="0" position="010">
    <transponder frequency="1578000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    <transponder frequency="1642000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    <transponder frequency="1490000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    <transponder frequency="1594000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    <transponder frequency="1722000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    Bör nog förtydligas:
    Lägg till dina frekvenser i satellite.xml så går sökningen på sekunder, dom är olika över hela landet, jag har bara lagt till mina så här med en etta framför och fyll ut med nollor.
    Mao kan ni inte använda frekvenserna rakt av från terracoms hemsida utan måste lägga till ettan framför.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    @dragonevo
    Stäng av boxen med strömbrytaren på baksidan av boxen.
    Håll inne powerknappen på framsidan
    Sätt på boxen med strömbrytaren på baksidan
    Fortsätt hålla powerknappen på framsidan intryckt tills det står ip adress
    Släpp powerknappen på framsidan
    Surfa in på ipadressen som står på displayen
    Ladda in ny image

    Tack nu funkade det direkt och boxen rullar med Openpli!

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Förresten det var ju en Sunray 800se sr4 jag hjälpte en bekant med och det funkade ju bra med metoden med att hålla in strömknappen och sedan flasha den..


    Han har även införskaffat en dm500s där finns det ju ingen display att se någon ip på, måste man ta den boxen via dreamup tex?

    Eller går det att göra på liknande sätt för att få in openpli på den?

Liknande ämnen

  1. Vilket Img tycker ni är bäst ?
    Av pixy i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 05:27
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 17:23
  3. Vilken/vilka tycker du låter bäst ?
    Av 1_2_3 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 16:34
  4. vilken är bäst
    Av bajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 13:15
  5. Vilken är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 19:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss