Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gemini + DM800SE

  1. #1

    Gemini + DM800SE

    Jag undrar om det finns nån version av Gemini till DM800SE som det går att köra 2SUB i. Kör med senaste GP3 img nu & där går det inte att ha 2SUB. Jag vet att det går att ändra färgen på orginal texten men om man vill köra med 2SUB & gemini finns det nån version som klarar det?

    Finns det nåt smidigt sätt att spara alla: inställningar, kanallistor, auto mount m.m.

    Om man vill fixa till orginal texten & ändrar i skin.xlm vilket program ska man fixa det i då?
    Senast redigerad av imported_Steffo_ den 2012-03-25 klockan 23:58.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Funkar utmärkt med iCVS (Gemini3), kör versionen från i november.

    Om du vill editera skin.xml, så gör du det naturligtvis direkt i boxen mha den superbra inbyggda editorn "vi". Något annat verktyg behöver du aldrig använda. Bara telneta in i boxen & exekvera vi från prompten.
    Senast redigerad av matkoh den 2012-03-26 klockan 05:30.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Har inte telneta nå mycke till boxen är ganska rookie på linux, men får väll ge det ett försök.
    En annan sak som jag undrade i den gammla 800hd som jag har med GP2 på så finns det en dvdplayer som man kan köra .iso filer i. Jag hittar den inte i GP3 finns den att ladda ner via addon?

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 17:49
  2. Tunerrpoblem DM800SE
    Av Lekson i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 12:33
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  4. Ny dm800se
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 10:20
  5. CCcam till Gemini iCVS image + GP3 DM800se
    Av Tigris i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 12:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss