Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Remotestream - Streaming av kanaler & EPG

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger

    Remotestream - Streaming av kanaler & EPG

    Vill bara tipsa om att OpenPLI 2.1 stödjer ngt de kallar RemoteChannelStreamConverter plugin. De funkar klockrent även över internet. Det funkar som så att du lägger in den andres bouqet och kan bläddra bland dennes kanaler. Detta endast genom att öppna 2 portar: 8001 & den du valt som port till openwebif.

    Själv har jag inte hunnit testa pluginet utan manuellt skrivit in följande i en kanallista jag skapat:
    #SERVICE 1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0:http://IP:8001/1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0: CANAL+ Extra 1

    Boxen som man strömmar ifrån ska vara i standby.

    Helt överlägset Vtuner & partnerbox. Vtuner stödjer ej portstyrning vilket gör att det endast funkar lokalt eller med vpn alt dmz igång. Du behöver inte hålla på att döda enigma etc.
    Senast redigerad av murre87 den 2012-04-20 klockan 15:36.

  2. #2
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av murre87 Visa inlägg
    Vill bara tipsa om att OpenPLI 2.1 stödjer ngt de kallar RemoteChannelStreamConverter plugin. De funkar klockrent även över internet. Det funkar som så att du lägger in den andres bouqet och kan bläddra bland dennes kanaler. Detta endast genom att öppna 2 portar: 8001 & den du valt som port till openwebif.

    Själv har jag inte hunnit testa pluginet utan manuellt skrivit in följande i en kanallista jag skapat:
    #SERVICE 1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0:http://IP:8001/1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0: CANAL+ Extra 1

    Boxen som man strömmar ifrån ska vara i standby.

    Helt överlägset Vtuner & partnerbox. Vtuner stödjer ej portstyrning vilket gör att det endast funkar lokalt eller med vpn alt dmz igång. Du behöver inte hålla på att döda enigma etc.
    Om jag har en gammal 500c kan jag alltså koppla in den och installera pluginet och sedan göra en kanalsökning och stänga ner den till standby.

    Sen i min huvudbox skapa en dubblett på min kanallista och peta in 500:ans ip enligt förklaringen ovan?
    Kan jag då välja att tex spela in en kanal med min huvudbox och sedan titta på en annan kanal på en annan mux från min huvudbox via 500:ans kanallista?

    Behöver man pluginet på båda boxarna?
    Ursäkta jag är lite trög, poletten har nog inte riktigt trillat ned känns det som.

    Det jag vill uppnå är alltså att kunna spela in en kanal och titta på en annan eller spela in två kanaler samtidigt.
    Huvudboxen är en Sunray triple tuner.

    Tack.

  3. #3
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Bump, 10 char.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    betydligt enklare än vad du skriver, på din 500 gör en kanalsökning för dom kanaler du kan ta in, fanns det sen förut behöver du inte göra något i 500:an mer än få den på nätverket, i din sunray installerar du RemoteChannelStreamConverter, den hittar du sen under kanalsökning, skriv i ipadress till 500:an och på 2 sekunder är kanalerna upplagda i sunrayen

  5. #5
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Jag tar för givet att man måste ha antenkablen ansluten även till 500:an?
    Skulle man kunna göra så att man stoppar i antenkablen i 500:an och sedan tar en kort bit kabel från 500:ans out och in med andra ändan i Sunrayboxen?

    Funkar det, är det ren 'pass through' i out på 500:an?

    Givetvis så kan jag ju testa detta men det är lite bökigt att komma åt allt och om någon redan visste tänkte jag.

    Tack.

  6. #6
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Håller på att testa lite men får bara 'download from remote failed' hela tiden.
    Missar nog något här, men vad?

    IP är rätt annars för får jag annat fel meddelande om att ip inte hittades.

    Spelar det någon roll vilken image man kör på 'givaren'? Det rullar någon gammal GP på den.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    den använder 500:ans tuner, så det måste va bild på den, har ingen aning vad som krävs i image väg, dom flesta jag provat funkar

  8. #8
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger

    Sv: Remotestream - Streaming av kanaler & EPG

    Det funkar med en enigma 1 box som 'givare'?

    Tapatalked.

  9. #9
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag har en Sunray 4 och en gammal 500 klon (senaste OpenPli), när jag tankat ner pluginet på SR4 och försöker ansluta får jag bara "Download from remote failed" meddelande...

  10. #10
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Det verkar inte att lira med E1 boxar, eller?
    Hittade detta, kan någon som förklara om man kan 'patcha' programmet för att funka med E1 enligt första inlägget?
    I så fall hur?

    http://openpli.org/forums/topic/2340...verter-plugin/

    Tack.

Liknande ämnen

  1. Streaming
    Av swedane i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 08:15
  2. IP-TV streaming
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 19:25
  3. DM streaming
    Av jaysan i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 16:20
  4. Eko vid streaming
    Av kärri i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 08:18
  5. Streaming till PC
    Av lake i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss